П о какво си приличат Lada и Ferrari? Това е лесно, имат по четири гуми, седалки и волан. Макар и коренно различни, все пак тези основополагащи характеристики присъстват и в „Ладите“.
Но сега вече руската автомобилна индустрия има повод да се гордее, техните модели могат да изпреварят „жребците“ от Маранело по един критерии.
Това е навигацията. Автомобилите от Толиати имат вградена навигационна система, но суперавтомобилите от Маранело нямат. Или – няма да имат.
В близко бъдеще Ferrari планира напълно да се откаже от вградените навигационни системи. Просто защото така или иначе никой не ги използва. Повечето купувачи предпочитат да се доверят на собствения си смартфон.
Според ръководителя на маркетинга Емануеле Корандо, вградената навигация ще бъде напълно премахната от оборудването на всички модели, включително най-новите Purosangue и 12Cilindri.
Това значи, че италианските инженери трябва да почерпят опит от Dacia, за да разработят удобни държачи за смартфони.
Другата новина, свързана с Ferrari, касае първия електромобил на марката, който се очаква да струва поне 500 000 евро. Той ще бъде лансиран в края на следващата година, но източник, започнат с темата твърди, че цената ще е над половин милион. Това е много над средната цена от 350 000 евро, включително екстрите, за Ferrari през първото тримесечие на тази година.
Само за сравнение, Porsche Taycan започва на цена около 100 000 евро.