С ветовният рали шампионат е изключително атрактивен и конкурентен през последните сезони, с което интересът към него отново избуя. Но лудостта по световните скоростни отсечки от 80- и 90-те години на миналия век няма как да се върне. Да не говорим, че тогава в шампионата участваше дори Mercedes-Benz с 450 SLC 5.0 “Rallyewagen” от 1979 г.
Този конкретен автомобил е с номер на шасито 836, същият, който стига до второто място в първата поява на модела по трасетата в рали Bandama Rally Côte d’Ivoire 1979. Пилотиран от Бьорн Валдегард и навигатор Ханс Торсзелиус, автомобилът е един от четирите, които постигат исторически успех за Mercedes с 1-2-3-4 на финала.
Задвижван от напълно нов алуминиев 5,0-литров V8, 450 SLC 5.0 Rallyewagen става първият автомобил с V8 двигател, който печели победа в кръг от Световния рали шампионат. Странен, но също така исторически любопитен е фактът, че същият автомобил е първият с победа в WRC, постигната с автоматична трансмисия.
Както може да се предположи, трансмисията е специално разработена за състезания, както и самият автомобил. Подготвен от д-р Ерих Ваксенбергер, автомобилът е с алуминиев преден капак и капак на двигателя, радиатор, който играе роля на радиаторна решетка и др. модификации.
Разработени са само 19 екземпляра от този модел, предназначени да се състезават по световните трасета, но само 7 от тях носят емблемата 450 SLC 5.0.
След първия състезателен сезон на този конкретен модел, автомобилът се използва като тренировъчна кола в Аржентина, а две години по-късно е продаден от заводския отбор на Mercedes на белгиеца Х. Беанкенс (H. Beankens). След това премина през няколко собственика, за да стигне до настоящата колекция през 1990 г.
През последните 32 години моделът отново е върнал оригиналната си цветова схема от Bandama Rally Côte d’Ivoire. На 1 февруари RM Sothbey’s ще го предложи за продажба на свой търг в Париж. Стартовата му цена е 800 000 евро.