Колкото по-високи – толкова по-опасни

Проучване установява, че по-високите предници на автомобилите увеличават драстично риска от сериозни травми за останалите участници в движението

Ineos Grenadier Expedition тест драйв

, CarMarket.bg

Ineos Grenadier

Н арастващата популярност на SUV-овете в Европа води след себе си и до все по-високи предници на автомобилите. Това поражда опасения за нарастващата опасност за пешеходци, велосипедисти, мотоциклетисти и особено децата, сочи доклад на Европейската федерация за транспорт и околна среда (T&E), пише агенция БТА.

При инциденти с SUV автомобили и пикапите ударът, понесен от възрастните пешеходци, обикновено се пада над центъра на тежестта, често биват засегнати жизненоважни органи, а вероятността жертвите да бъдат изхвърлени напред и прегазени е по-голяма.

В контраст, при по-ниските автомобили ударът е по-ниско по тялото, което прави по-вероятно пешеходците да паднат върху капака и да се претърколят настрани, а това увеличава шансовете им за оцеляване.

Средната височина на капака на колите в Европейския съюз и Обединеното кралство се е увеличавала с 0,5 сантиметра годишно от 2010 г. насам, достигайки 83,4 сантиметра през 2024 г., посочва неправителствената организация. Почти половината от всички новорегистрирани превозни средства вече имат капаци с височина над 85 сантиметра.

Проучването, базирано на белгийски данни, установява, че увеличаването на височината на капака от 80 на 90 сантиметра засилва риска от смърт в случай на инцидент за пешеходците и велосипедистите с повече от 25%.

Към 1 януари тази година в Германия са регистрирани приблизително 6,6 милиона автомобили с висока проходимост, което представлява годишен ръст от почти 10%, а този тип коли вече съставляват над 13% от всички регистрирани автомобили в страната.

пътна безопасност SUV