Китайците нямат стигане, и пандемията не ги спира

задръстване Китай автомобили

iStock/Getty Images

К итай е страната, от която тръгна световната пандемия. И докато в момента целият свят все още е под тежкото въздействие на коронавируса, а икономиките се нуждаят от милиарди, за да възвърнат загубените си позиции, Китай отново показва как се прави. Тук става въпрос конкретно за автомобилната индустрия, но това е красноречив пример за възможностите на китайския пазар да се справи и с най-тежките икономически условия. За съжаление нищо такова не може да се каже (все още) за европейския.

Продажбите на нови автомобили през май са се покачили с 14,5% спрямо същия месец на миналата година! Това е втори пореден месец с ръст на продажбите, след като преди това почти две години китайският автомобилен пазар вървеше постоянно надолу. Ръстът през април бе 4,4%, а през март -43%, но тогава все още страната изпитваше силно негативно въздействие от пандемията.

Пътуването след вируса: повече коли, по-малко обществен транспорт

Данните на China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) (втората най-голяма браншова организация в страната) показват продадени 2,19 млн. автомобили през миналия месец. От асоциацията се опасяват, че ситуацията в света може да застраши износа на автомобили, но Китай не се слави като голям износител (все още).

Любопитното е, че продажбите на електрически и плъг-ин хибридни автомобили са паднали през май до 82 000 бройки (за 11-и пореден месец), докато в Европа се забелязва обратна тенденция – увеличаване дела на автомобилите с алтернативно задвижване.

Последните данни дават надежда на CAAM, че в края на годината ще бъде отчетен по-малък спад от първоначално предвижданите -15%.

Covid-19 ще накара хората да купуват повече коли

Припомняме едно проучване на френската Ipsos за Китай, целящо да установи как пандемията влияе върху обществените нагласи, по-специално върху мисленето на хората, свързано с автомобилите. Според него страхът от заразяване е по-голям в хората, които нямат личен автомобил. Цели 66% от запитаните от тази група са заявили, че биха искали да си купят автомобил в следващите шест месеца. 77% от респондентите, възнамеряващи да закупят личен автомобил за пръв път са заявили, че шофирането може да намали риска от заразяване, каквото се страхуват да не хванат в обществения транспорт.

В същото време ситуацията на Стария континент е доста тревожна. В момента повечето компании изпитват изключително тежки финансови последици от разразилата се пандемия. Теглят се огромни заеми и се въвеждат сериозни рестриктивни планове за намаляване на разходите. Заводите на концерните все още не са заработили на пълен капацитет, а разхлабването на мерките не дава очаквания резултат. През май в Германия бе отчетен спад с почти 50% на продажбите спрямо май 2019 г. Експерти са на мнение, че общият европейски автомобилен пазар може да завърши 2020 година със спад от 32%.

На 5 години от летящия автомобил на Lilium

Tesla е най-скъпата автомобилна марка, изпревари Toyota

Едно от оръжията за увеличаване пробега на електрическите модели на Kia

Източник на статията: Vesti.bg

любопитно автомобили коронавирус автомобилно производство Китай поточна линия автомобилна промешленост