В чера светът на Формула 1 буквално бе разтърсен от новината, че Люис Хамилтън ще премине в отбора на Ferrari от сезон 2025. Това решение на Хамилтън може да се сравни с разместването на две тектонични плочи, в следствие на което настъпват необратими процеси.
Шокиращ. Така бе определен от мнозина решението на британеца да напусне отбора на Mercedes, с които буквално размазваше конкуренцията в продължение на години. Той се присъедини към екипа от Бракли през 2013 г., а в края на този сезон престоят му ще е 12-годишен. По същия драматичен начин Люис премина от McLaren в Mercedes.
Сега, след много дълги преговори с Mercedes, в края на миналия сезон се разбра, че пилотът е подписал 2-годишен договор с екипа на Тото Волф, с който те са в изключително тесни и приятелски взаимоотношения. И двата уверяваха, че това е, връщане назад няма, че Mercedes ще направи всичко възможно, за да даде кола на Люис, с която той да се бори за своята 8 световна титла. Но очевидно британецът не е останал впечатлен от това, което е видял, защото, ако беше иначе, не виждам как би предприел толкова драматичен ход да премине в екипа на Скудерията, които през последното десетилетие и повече показваха постоянно, че не разполагат и с болида, и с управленската структура, за да си гарантират шампионски титли.
А Люис Хамилтън спечели 6 с Mercedes, постигайки за това време 82 победи (от 103) и 78 полпозишъна от (104).
Сега британецът ще изкара един последен сезон с отбора на Тото Волф, но едва ли ще е в състояние да се бори за титлата. Ако мислеше, че ще е в тази позиция, силно се съмнявам, че щеше да тръгне в толкова драматична посока.
Какво причини новината за това драматично развитие точно 2 седмици преди Mercedes да представи новия си болид (на 14 февруари)? На първо място е това, че пазарната капитализация на Ferrari скочи със $7 млрд. Акциите на компанията сложиха 10% към стойността си, записвайки нов рекорд на Стоковата борса в Ню Йорк. И това още преди новината да бъде официално потвърдена, макар тя да бе ясна още в началото на вчерашния ден.
Да, акционерите останаха доволни от отчета за приходите и печалбите, които Ferrari обяви наскоро. Стоковата борса затвори в сряда с цена на акция на „Червените” от $346,78, но след отварянето в четвъртък те излетяха до $384, като през деня би трябвало да са нараснали още повече. Това се изрази в пазарна капитализация на Ferrari от $69,12 млрд., което е с около 7 млрд. повече спрямо $62,4 млрд. при затваряне на борсата ден по-рано.
Джон Елкан, босът на Ferrari, е потривал доволно ръце, защото той е бил основната движеща сила зад драматичния ход с привличането на Хамилтън. Какво му е обещал, тепърва ще разберем (или не).
Но Карлос Сайнц не е спал добре тия дни, защото остава без място за сезон 2025. Още по-тежък сън е имал Тото Волф, защото неговият Mercedes остава без силни опции за втори пилот. Една такава е въпросният Сайнц, но това е малко вероятно. Най-логичният избор е Алекс Албън, който показа огромно израстване и през миналата година направи страхотни състезания с неконкурентния Williams. Така че очакваме именно той да седне до Джордж Ръсел през 2025 г. Говори се и за пълен дебютант на 17-18 години, но нека видим, това би било доста смело решение, но не и нелогично. А какво би станало, ако Тото Волф привлече Фернандо Алонсо?