Genesis G90 е с най-големия капак на двигателя в серийно производство

Последното новина от Genesis отново извежда на дневен ред стария като света въпрос: размерът има ли значение?

Пламен Георгиев,
Genesis G90

, Genesis

Genesis G90

С обствениците на луксозни седани може би нямат същата нужда да се хвалят, каквато изпитват собствениците на суперавтомобили, но Genesis им дава опорна точка за хвалба. Според луксозната корейска марка, оформеният като раковина преден капак на G90 е най-големият едноелементен капак в серийно производство в момента.

Ключово тук е „в момента”, тъй като няма как G90 да се мери по същия показател с оригиналния Dodge Viper, който, освен че бе колосално дълъг, бе и също токова колосално скъп за смяна.

Иначе, алуминиевият капак на Genesis G90 покрива 2,6 кв. м, което е еквивалентно на 45 листа A4. Предният капак тук започва от решетката, стига до челното стъкло и предните врати, като хваща и горната част от калниците, като така е постигната тази форма на раковина. Целта на дизайнерите е била да се елиминират фугите между панелите, създавайки по-изчистен вид на предницата на техния флагман.

Genesis признава, че размерът на този алуминиев панел ги е изправил пред доста предизвикателства в развойния процес. Инженерите откриват, че размерите на капака може да се променят, след като той премине през процес на изпичане на боята, при който високата температура причинява топлинна деформация. За да неутрализират това, те подсилват пантите и добавят външна С-образна релса на капака, за да подобрят структурната здравина. Всичко това повишава производствената цена, но шефовете на Genesis били уверени, че целта оправдава средствата.

Освен в Серевра Америка и домашния пазар в Корея, Genesis G90 в момента се предава в Германия и Швейцария.

Genesis Genesis G90 капак на двигателя преден капак