Е кологичната организация Greenpeace публикува доклад, в който описва влиянието на най-големите автомобилни производители в процеса на глобалното затопляне. Данните за 2018 г. сочат, че Volkswagen изхвърля в атмосферата повече парникови газове от цялата промишленост на Австралия. Но делът на автомобилите в общото замърсяване на планетата съставлява едва 9%.
В доклада си Greenpeace разглежда влиянието на 12-те най-големи автомобилни производители върху екологията посредством отделяните от тях СО2 за периода 2017-2018 г. Според еколозите, преходът към хибриди е половинчата мярка, която не може да реши възникващите проблеми. Тяхното предложение: отказ от двигателите с вътрешно горене до 2028 г.
Greenpeace предлага на компаниите да преминат от продажба на автомобили към създаването на решения за мобилност, които ще помогнат да се снижи замърсяването, както и да поемат ролята на оператори на каршеринг услуги (като и двата процеса са стартирали при по-голямата част от марките).
Еколозите са на мнение, че автомобилните марки трябва да спрат да поддържат философията за „автомобил за лично ползване”. Този бизнес модел трябва (според тях) да бъде кардинално преосмислен: марките трябва да се съсредоточат върху лансирането на леки, компактни и енергоефективни транспортни средства, които да са така конструирани, че да минимизират възможността за индивидуалното им ползване.
На този фон докладът казва, че цялата автомобилна индустрия изхвърля в атмосферата под 9% от общия обем парникови газове (данните са за 2018 г.).
Лидер в антирейтинга (тъй като е и най-голям производител на коли в света) е Volkswagen (582 млн. тона CO₂), следван от Renault-Nissan (577 млн. тона), Toyota (562 млн.), General Motors (530 млн.), Hyundai-Kia (401 млн.). Списъкът завършват BMW, Daimler и Suzuki със съответна 132, 161 и 164 млн. тона CO₂.
Това е електромобилът за масите: Volkswagen ID.3