Н ай-печелившият автомобил през изминалата година не е Tesla. Не е и някой ненормален супер автомобил. Това е новото Porsche 911. Осмото поколение на 991 (кодово обозначение 992) е най-печелившият автомобил спрямо всеки друг, лансиран през последната година. На 911 се падат почти 30% от приходите на компанията, макар че той съставлява едва 11% от общите продажби, сочи доклад на Bloomberg Intelligence.
Този процент бие следващите го Ferrari F8 Tributo, Aston Martin DBX, Mercedes-Benz GLE и BMW X5.
Така например F8 Tributo носи 17% от общите приходи на Ferrari. През 2020 г. Aston Martin очаква да продаде 4500 бройки от DBX, които ще се равняват на 21% от общите приходи. На SUV фронта GLE и GLS заедно ще донесат на Mercedes-Benz около 24% от общите приходи през 2020 г., макар на двата модела да се падат 9% от общия обем продажби. При BMW само Х5 се очаква да донесе 16% от приходите при общо 7% обем на продажбите.
А сметката при 911 е много проста. Ако бъдат продадени 10 000 бройки Turbo, към които се добавят продажбите на GT3 и Turbo S, то само Turbo вариантите на 911 ще донесат годишно половин милиард долара печалба за Porsche!
През 2018 г. световните продажби на Porsche нараснаха с 3% до 256 255 бройки, докато ръстът при 911 бе 10% - 35 573 автомобила, макар моделът да бе в последната си година преди дебюта на новото поколение 992. Световните продажби на 911 през 2018 г. надвишиха продажбите на Bentley, Ferrari, Aston Martin и Lamborghini взети заедно.
А печалбата на 911 тепърва ще се увеличава. Това е така, защото се очаква лансирането на Turbo (с истинско турбо, а не както при Taycan), като 911 (992) Turbo вероятно ще прави по над 50% печалба на продаден модел.
В същото време докладът на Bloomberg предвижда, че Taycan ще излезе на печалба през 2023 г. Към момента компанията обяви, че очаква да направи 20 000 – 30 000 от четиривратия седан, но за него тя инвестира $6,6 млрд., включително нов завод близо до централата в Щутгарт.
А 2023 г. се посочва, защото към този момент цените на литиево-йонните батерии ще спадат съществено на фона на сегашните, но и не само.
Audi замени фаровете с дронове
Китайски супер хибрид е по-бърз от Bugatti Chiron
Това е електрическата бъдеща алтернатива на Mercedes S-Class