Т очно така, наденичките са най-продаваният продукт с марка Volkswagen. По-точно – къривурст. Това е един от най-популярните видове наденица в Германия, чудесно мезе за бира. А VW произвежда десетки хиляди дневно.
За да е точна сметката, през миналата година компанията е произвела 6,8 млн. от това страхотно мезе, което е повече от продадените през 2017 г. автомобили с марката VW. Уточнението е, че става въпрос само за автомобилите VW, а не автомобилите под шапката на VW, където са се наредили Audi, Skoda, Seat и т.н. Реално има отстъпление в производството на наденичките, защото преди няколко години марката бе успяла да произведе 7,2 млн.
VW произвежда своя прочут къривурст от 1973 г. Първоначално той е бил предназначен само за работниците в заводите на марката. Но 45 години по-късно, VW продава този свой продукт в цялата страна, а и не само. В някои магазини се опаковат по пет, които продавачите дават на клиентите си като подарък. Къривурстът дори си има партиден номер – 199 398 500 A – в каталога Volkswagen Originalteil.
Наденичките приличат много на нашите кренвирши, но в този случай се произвеждат основно от свинско месо, което се доставя в определени транжорни във Волфсбург 3 пъти седмично. Главният месар Франко Ло Прести казва, че тяхната къривурст наденичка е с 20-процунтно съдържание на мазнини, докато обикновено това съдържание е 35%. Франко прави къривурст за VW от 1979 г. Сега вече произвежда и вегетариански.
Къривурстът се поднася обилно полят с кетчуп и поръсен с къри на прах. Основната съставка на кърито е куркумата, която придава този ярък жълт цвят. Казвам го неслучайно, защото именно цвят „Куркума” в момента е основен в цветовата автомобилна палитра на марката.
Volvo: Китайските коли са по-качествени от европейските