А втомобилите, автомобилният дизайн и технологията в автомобилите еволюират постоянно. Някои функции, като воланът, не са се променели (драстично, макар да се правят вече опити) от 120 години, защото все още не е открит по-ефективен начин да се насочва автомобиът в правилната посока. А някои дизайнерски тенденции, като хрома и големите радиаторни решетки, идват и излизат от модела през поколение.
Ще ви покажем няколко тенденции от първите две десетилетия от новия век, които тогава бяха нещо обичайно, а сега изглеждат остарели като миналогодишната пролетна колекция на Louis Vuitton.
Audi A8 L Security 2011
Нелепите дневни светлини със светодиоди
Дневните светлини са налични от десетилетия, но развитието на LED технологията помогна на дизайнерите да направят от тях основен елемент за разпознаване на техните автомобили – отпред и отзад. Днешните светлини подписи са на светлинни години пред тези ярки точки от преди десетилетие.
Toyota Hilux 2012
Автоматична трансмисия с улей за смяна на режимите
Традиционните скоростни лостове с фиксирани позиция за режими Park, Reverse и Drive са заменени от електронни джойстици, който само се бутат напред или дърпат назад, за да се изберат същите режими. Но виждайки този лост на Toyota Hilux от недалечната 2012 г., човек би си помислил, че е проспал последните 10 години.
Навигационна система само със стрелка
С изключително модерната картографска система, вградена в телефоните ни, няма смисъл да се доплаща за вградена в автомобила навигация, ако такава не е монтирана стандартно. Но преди 15-ина години, когато телефоните бяха като слушалки, вградените навигации не бяха много по-добри от тях. Тогава хората се радваха на една стрелка за насочване от навигация, която дори нямаше карта.
Ford Mondeo 2007
CD плеъри
Преди колко години за последно слушахте CD-диск в автомобила си? Със сигурност е било отдавна, но почти всеки автомобил до средата на миналото десетилетие се предлагаше с този хоризонтален слот за дискове, макар MP3 плеърите да направиха революция в начина, по който слушаме музика десетилетие по-рано. А до 2010 г. Lexus дори продължаваше да вгражда плеър за лентова касетка.
Mercedes-Benz CL 600 (2007)
Екрани, но не и сензорни
Освен ако не е някакво опоскано базово ниво, то всеки нов автомобил предлага сензорен (поне един) екран. Е, кризата с полупроводниците доведе и до частично връщане към аналоговите уреди, но разбирате за какво става въпрос. Достатъчно е да погледнете извития екран в BMW iX или ненормалния Hyperscreen в Mercedes EQS, за да стане ясно в каква посока върви индустрията.