П о-бюджетните марки на Volkswagen Group ще споделят все повече части и заводи, за да бъдат увеличени техните печалби чрез подобряване на рентабилността.
Същевременно, за да направи разлика между VW, SEAT и Skoda, концернът ще наблегне на индивидуализиране на дизайна, каза в интервю новият шеф на марката Volkswagen Томас Шефер, цитиран от Autonews.
Компанията отдавна опитва да се справи многото различни двигатели и варианти на оборудване в своето голямо семейство.
В миналото губехме твърде много време, заети един с друг, каза Шефeр. - Конкуренцията е външна, не е вътре в компанията.“
Бюджетните модели съставляват около 80 процента от глобалните продажби на VW, което ги прави "ядрото на компанията", според Шефер. VW се стреми към повишаване на ефективността от 20 процента, допълни той.
Шефър стана ръководител на марката VW на 1 юли, когато пое и ръководството на по-масовите брандове на VW Group.
Като част от плана, производството на VW Passat в Германия и неговият събрат на Skoda Superb в Чехия, ще се премести в Словакия - и на двата.
VW Group трябва да стане по-конкурентоспособна за конкуренти, като се започне от Tesla, та се стигне до утвърдени и по-близки концептуално производители като Stellantis", каза Шефер.
Концернът е готов да добави още кросоувъри и SUV модели към гамата си за масовия пазар, за да остане конкурентоспособен, добави шефът.
Сегментът, който обхваща и новата гама електрически модели на VW с кодово име Trinity, „предлага най-големия потенциал за растеж на марката“, обясни той.
VW планира да направи първа копка на новия завод за електрически автомобили на стойност 2 милиарда евро, която ще произвежда Trinity през 2023 г. Първият автомобил Trinity трябва да слезе от поточната линия през 2026 г.