Д окато всички тръгват в посока на инвестиции в добива на полезни изкопаеми, BMW избира рециклирането и ефикасния дизайн, за да намали разходите за батерии, споделя финансовият шеф на компанията Николас Петер. По този начин баварците тръгват по различен път от основните си конкуренти, които влизат в минодобивната промишленост, за да контролират пряко добива на нужните ресурси.
Не смятаме, че е правилно да инвестираме в мини. За нас е по-важно да извлечем обратно суровините от автомобилите и други продукти,” заявява Петер пред Reuters, предава Automotive News.
BMW има изследователски център за батерии в Германия, но сключи огромни договори за доставка с CATL и EVE Energy.
Намаляването на разходите за батерии, основната част от които се дължат на суровините, е ключовото предизвикателство пред производителите в опита им да генерират печалба, еквивалентна на тази, която правят от конвенционалните автомобили. Цел, която BMW се надява да постигне с Neue Klasse, която ще лансира след две години.
Други, подобно на Volkswagen, залагат огромни надежди на собственото производство на батерии и инвестициите в мини, за да контролират веригата на доставки.
Тази седмица Mercedes-Benz заяви, че е взел „фундаментално решение” да вложи пари в добива на суровини и да открие офис в Канада, с която миналата година подписа договор за добив.
Но BMW ще инвестира в технологии, изискващи по-малко суровини, включително водородни автомобили. Това е друг от пътищата за намаляване на цените, заявява Петер.
Но BMW няма да прави собствени големи заводи за рециклиране, а ще работи с подизпълнители, които да извличат ценните материали от старите електромобили, които ще стават все повече.