Н овият концептуален Polestar O2 впечатлява с изключително атрактивния си дизайн, а шефът на марката Томас Ингелат казва, че ще е „неотговорно” да не се направи усилие за серийно му производство в бъдеще.
Потенциалният конкурент на Tesla Roadser е базиран на адаптирана версия на алуминиевата архитектура, която бе построена за очаквания спортен седан Polestar 5. За нея компанията твърди, че предлага здравина на каросерията, типична за супер автомобилите”.
Polestar O2 concept
Дизайнът на O2 черпи вдъхновение от концепта Precept, който ще е в основата на серийния Polestar 5. Електрическият роудстър е разработен с две цели: допълнително да подсили имиджа на марката като „луксозна спортна марка”, като едновременно с това насърчи вътрешното развитие.
Попитан от Autocar дали O2 ще сподели съдбата на Precept и ще даде основа на сериен модел, Ингелат отговаря:
Начинът му на конструиране позволява да пуснем подобен автомобил в серийно производство. Нашите концептуални автомобили изглеждат реалистично.”
Макар той да настоява, че фирмата не планира по-напред от задаващите се Polestar 3 (голям SUV), 4 (среден SUV) и 5 (спортен седан), той добавя: „Бъдещете ще каже какво ни чака след 2025 г.” Дано е благосклонно и видим този автомобил в серийно производство, защото изглежда впечатляващо.
Ингелат добавя:
Електрически роудстър е пропусната голяма възможност, бих искал да прегърнем тази възможност”.
Той е убеден, че на водачите няма да им липсва звукът на двигателя. „Електрическото задвижване е абсолютно идеално за роустър. Затова бъдещето на откритите автомобили е електрическо”.
Към момента липсват всякакви технически данни за модела. O2 е значително по-къс от 5, около 4,6 метра, при междуосие, скъсено с около 400 мм. Джантите за 22-ки.
Особено внимание е обърнато на устойчивото развитие, като концептът е изработен от голямо количество рециклирани материали.