Polestar 4 e сред премиерите на изложението в Шанхай, открито преди часове. Това е нов модел и е вторият SUV на марката след Polestar 3.
Елегантният му външен вид обаче размива границите между седан и SUV, превръщайки го в кросоувър между двете. Да не говорим, че обяснимо има и чертите на хечбек или купе.
Polestar 4
Той черпи дизайнерско вдъхновение от концептуалния Polestar Precept. От пръв поглед привлича вниманието, благодарение на двойните LED фарове.
Също така има нисък “нос”, за да подпомогне аеродинамичната ефективност, а предна решетка помага за динамиката. В сравнение със сравнително “меката” предна част на Polestar 2, това е голямо подобрение.
Ще забележите също, че това не е обикновено „SUV купе“. Polestar казва, че е възприел нов подход при създаването на модела - не просто да вземе SUV и да му даде по-спортна и аеродинамична линия на покрива, а вместо това да го развие от нулата „като нова порода SUV Coupe“.
Нещо подобно Hyundai и Kia направиха с Ioniq 5 и EV6, въпреки че Polestar 4 е още по-луксозен и смел.
Още нещо - Polestar 4 е замислен без какъвто и да е заден прозорец. Според компанията, това „позволява нов вид завладяващо изживяване на пътниците отзад“. И означава, че колата разполага с дигитално огледало за обратно виждане с висока разделителна способност, което получава изображения от монтирана на покрива задна камера.
В основата на автомобила стои платформата Sustainable Experience Architecture (SEA) на Geely. 4 има голямо междуосие от 2999 мм, само с 1 мм по-малко от Hyundai Ioniq 5. Това води до изобилие от вътрешно пространство. Стъкленият покрив по цялала дължина се предлага стандартно и може да бъде оборудван с електрохромна функция.
В кабината са използвани много екологични материали, рециклирани включително от боклуци, които замърсяват природата.
В кабината е наличен 14,7-инчов Head-Up дисплей, 10,2-инчов цифров за водача и 15,4-инчов екран за информационно-развлекателна система, захранвана от Android Automotive OS. Предлага се и аудиосистема Harman Kardon с 12 говорителя, докато опционалният пакет Nappa добавя чифт допълнителни колони към облегалките за глава на предните седалки.
Ще се предлагат няколко различни варианта, всички от които разполагат с батерии от 102 кВч. В основата на гамата е Long Range Single Motor със 272 к.с. (343 Нм) от мотор, задвижващ задните колела и пробег от 600 км по цикъла WLTP.
Онези, които търсят повече, ще могат да поръчат варианта с два електродвигателя. Те възпроизвеждат общо 544 к.с. и 686 Нм въртящ момент. Този модел се очаква да измине до 560 км с едно зареждане. Тук е начилен съединител за изключване на предния електрически мотор, когато не е необходим, за да се подобрят ефективността и пробегът.
Всички варианти (по-нататък ще има и още) предлагат зареждане със скорости до 200 кВ DC и 22 кВ AC. Стандартно идва термопомпа, която може да подготви предварително кабината и батерията.
А с двата електромотора ускорението до 100 км/ч отнема едва 3,8 секунди. Този вариант е и с полуактивно окачване.
Polestar оборудва новия модел със SuperVision Advanced Driver Assistance System от Mobileye. Тази система има 12 камери, един радар и също дванадесет ултразвукови сензора като стандарт и също така включва усъвършенствана система за наблюдение на водача. Допълнителен пакет Pilot също е наличен и включва автоматична смяна на лентата, когато водачът докосне мигача.
Polestar 4 ще бъде лансиран първо в Китай през ноември 2023 г., като ще се произвежда в завода на Geely в страната. В началото на 2024 г. ще дойде и в Европа. Говори се, че цената ще е около 60 000 евро.