Е вропейският съюз е готов да натовари много голямо СО2 бреме върху плъг-ин хибридите (PHEV), което вероятно ще има драматичен ефект върху продажбите им, а това да ускори масовото навлизане на електромобилите.
Всички плъг-ин хибриди вероятно ще трябва да намалят отделяните вредни емисии – измервани в грамове на километър CO2 (г/км) – повече от двойно от 2027 г. съгласно новите регулации EU6e.
Това ще стане заради драматичното увеличение на т. нар. utility factor (UF), цифра, използвана от бюрократите в Брюксел за смесване на CO2 параметрите за движение само с ДВГ и само на електричество, като така получават официална комбинирана стойност.
Autocar твърди, че стойността на UF ще бъде около 800 през 2025 г., като след това ще скочи до 4000 или повече през 2027 г.
В резултат на това, днешните 50 г/км за PHEV се очаква да скочат до около 125 г/км през 2027 г. Тези по-високи емисии СО2 ще означават, че средните стойности за вредните емисии в гамата на производителите ще трябва да се преизчислят, особено след като повечето от тях в момента разчитат на PHEV да се замести дизелът и да се покрият сегашните изисквания.
Големият скок на вредните емисии ще ги направят ненужни, дори вредни, тъй като се очаква през 2030 г. да се въведе праг, според който моделната гама на всеки производител в Европа да отделя средно 42 г/км (очаквана цифра, която тепърва предстои да се въведе с Евро 7). Всичко отгоре ще се начислява с тежки глоби, както е и в момента.
Производителите ще трябва да ускорят разгръщането на чисти електромобили в гамата си, вероятно 2 или 3 на всяка една продажба на кола с ДВГ. А това ще е огромно предизвикателство за индустрията, която изпитва изключително големи трудности с липсата на полупроводници и доставката на батерии, да не говорим с огромния ръст на цените на суровините за производството им.
Разбира се винаги има възможност плъг-ин хибридите да понижат нивата на емисиите си, но това ще изисква монтирането на батерии с капацитет 30-40 kWh, което много ще ги оскъпи и ще ги приближи до електромобилите.