Е вропейският съюз планира да направи тестовете за отделяните вредни емисии СО2 от плъг-ин хибридите по-стриктни. Това се случва след доста критики от различни организации, че тестовите резултати може да са до 4 пъти по-ниски от реално отделяните емисии.
Ревизиран тест може да бъде въведен около 2025 г., заявява неназован източник пред Reuters, като изтъква все по-големия консенсус около тезата, че плъг-ин хибридите не намаляват вредните емисии толкова, колкото се пропагандира.
Тестовете, извършвани по процедурата Worldwide Light Vehicles Testing Procedure (WLTP), започнаха да се провеждат след „Дизелгейт” през 2015 г., когато тестовете на ЕС за вредни емисии бяха набедени, че са прекалено меки и не отразяват реалността. Новата процедура използва данни от реално движение на автомобила, за да се отрази по-правдоподобно замърсяването. Това далеч не успокоява критиците от различни природозащитни организации, които правят свои замервания, според които PHEV замърсяват много повече от официалните данни.
Особено гръмогласни са от International Council for Clean Transportation (ICCT), чийто тестове показват, че хибридите са поне два пъти по-мръсни от официалното. Проучванията на ICCT използват реални данни за емисиите от над 100 000 плиг-ин хибрида, получени от бази данни на компании с големи автопаркове или клиентски сайтове, следящи за консумацията на гориво.
Макар ЕС да принуди автомобилните производители да вграждат в автомобилите си уреди за събиране на данни за разхода на гориво от 2021 г., все още не е ясно дали тези данни ще се използват в тестовете за разход/вредни емисии.