Е лектрическите автомобили рядко се свързват с дългите пътешествия, като DS искат да променят това схващане. Компанията представи своя нов флагман – No8 (Номер 8), който е създаден за дълги пътувания в комфорт и стил.
No8 е вдъхновен от прототипа DS Aero Sport Lounge, като следва и философията на оригиналния Citroen DS от 1955 г. DS No8 е съобразен с новите технологии, като дизайнът му е прецизиран в аеро тунел, за да символизира „Френското изкуство на пътешествията“.
Усилията на експертите по аеродинамика са дали резултат не само визуално. Благодарение на внимателно изваяните панели са постигнати още 60 км. допълнителен пробег, без да има компромис в дизайна. А за него е имало една основна задача – No8 да е разпознаваем дори от над 100 метра разстояние.
No8 е изцяло електрически, като се предлага с избор от три мощности – 230 к.с., 245 к.с. и 350 к.с. Последната е постигната с два мотора и задвижване на четирите колела. Моделите получават и еднократно увеличение на мощността с 25, 30 и 35 к.с. при ускорение.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/51025/51025500/685-395-ds-no8.jpg)
DS Automobiles
Спринтът до 100 км/ч става за 7,7 секунди във версията само с предно, 7,8 секунди за модела с предно, но и с удължен пробег и за 5,4 секунди за топ версията AWD Long Range. Първите две имат пробег съответно 550 км. и 688 км. Топ моделът предлага пробег до 750 км. с едно зареждане, който в градска среда може да е 909 км.
No8 поддържа 160kW зареждане, което зарежда батерията от 20% до 80% за 27 минути, което е равно на 450 км. пробег. Само 10 минути зареждане осигурява 200 км. пробег. Колата има и интелигентна система за защита на батерията, като спира заряда при 80%, за да удължи живота на клетките.
Философията за стил и изкуство продължава и в интериора. DS залага на типичния френски лукс и комфорт, като следва комбинация от класически мотиви и високотехнологични решения. Използвани са и по-качествени материали, подобрена е акустичната изолация и обстановка. Големият стъклен покрив пропуска естествената светлина, но пази от горещите слънчеви лъти.
No8 има и системата DS Iris System 2.0 за управление на функциите чрез глас или посредством 16-инчовия сензорен дисплей. Подобрени са и хардуерните спецификации, за да може системата да се справя с допълнителните функции, включително интеграция на ChatGPT и др.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/51025/51025502/685-395-ds-no8.jpg)
DS Automobiles
Обновени са и асистиращите системи, които включват DS Drive Assist 2.0, DS Active Scan Suspension, DS Pixel Vision и др. С тях колата може да „вижда“ по-добре околната среда и пътя и да адаптира поведението и окачването си за максимум комфорт.
Цените за DS No8 във Франция започват от 59 200 евро за основния модел и от 70 900 евро за топ модификацията. По-луксозното ниво на оборудване започва от 74 600 евро.