К итайската BYD има една мисия: да бъде безапелационен №1 производител на електромобили в света. Това може да стане не само пласирането на най-много електрически возила в световен мащаб, а и чрез демонстрация на сила, какъвто е точно този случай.
Най-новата марка на BYD, YangWang, иска да натрие носовете на компании с много над век история, а и на тази, чието име е синоним за електрическа революция. Това би могло да стане с луксозния всъдеход YangWang U8. Той използва добре познатата конфигурация шаси-рама, за да гарантира безусловни офроуд качества. Но в същото време се задвижва от четири електромотора, които обещават ненормална динамика.
YangWang U8
Огромният всъдеход е с дължина 5300 мм и междуосие 3050 мм, които са съпоставими с размерите на Defender 130. Силно съпоставим е и дизайнът на двата модела, но това не бива да ни изненадва. Китайците не са губили много време в тази посока, заложили са на технологията.
YangWang U8 е оборудван с батерията Blade на BYD, но не се казва какъв е капацитетът й. Може да се предположи, че той е доста голям, тъй като трябва да е достатъчен да захранва четирите електромотора. Всички бъдещи модели на YangWang ще разчитат именно на задвижване от четири електрически двигателя. Комбинираната мощност в случая възлиза на 1115 к.с. Компанията твърди, че те са достатъчни да ускорят гигантския SUV до 100 км/ч за 3 секунди! Не се казва какво е теглото, но би могло да се предположи, че гони 4 тона.
От компанията казват, че U8 е способен да прави завъртане на място на 360 градуса, като моделът дори предлага режим плаване по вода заради херметизираното си купе.
Китайски медии коментират, че цената на U8 ще е около $145 000.
YangWang U9
Изненадата на YangWang дойде под формата на пазения в тайна хиперавтомобил U9. Моделът е разработен на база дизайнерската философия на марката „Gate of Time and Space”. Виждаме типична за хиперавтомобилите концепция, подчинена на аеродинамиката. Големите С-образни LЕD фарове обгръщат предницата, която се виждали в доста модели на McLaren. Перката зад кокпита наподобява тази при Mercedes-AMG ONE.
От компанията казват само, че U9 може да ускори до 100 км/ч за 2 секунди, което е само 0,1 секунди по-бавно от Aion Hyper SSR. Не се споменават технически параметри, но е сигурно, че задвижването идва от четири електромотора, които, както вече обяснихме, в U8 генерират 1115 к.с.
Интересното е, че U9 не е концепция, а готов за серийно производство модел. Тепърва ще проследим развитието на марката и тези модели, но цифрите са повече от обещаващи.