Н ово проучване, поръчано от Polestar, установява, че 55% от собствениците на електромобили в САЩ са купили своя автомобил по причини, различаващи се от мисълта за опазване на околната среда.
Като основна причина за решението си, респондентите са посочили технологиите, безпроблемната свързаност и инфотейнмънт системите. Те са били водещи за повечето купувачи на електромобили, а не електрическото задвижване и липсата на локални вредни емисии.
“Идеята за лукс, определяна от монтираното под предния капак, е заменена от приоритизирането на безпроблемната свързаност, интеграцията в съществуващи дигитални екосистеми и добър UX дизайн,” коментира Грегор Хемброу, шеф на Polestar North America. “Хората избират електромобили заради нещо повече от екологични причини...”
И макар екологичният фактор далеч да не е на първо място, това може да се промени с времето, тъй като младите клиенти са много по-чувствителни на тема екология от по-възрастните купувачи.
Проучването на Polestar установява, че мисълта за природата е била водеща за купуването на EV за 12% от купувачите от поколение Z (на възраст между 18 и 24 години). Това е два пъти повече спрямо Милениалите (25 – 41 години) и три пъти повече спрямо поколението на възраст 57 – 74 години.
Възрастта играе важна роля и за това как хората възприемат марките. Стартъпите за електрически автомобили са надеждни за 57% от Милениалите, докато само 28% от т. нар. Baby Boomers (57 – 74 год.) вярват в марки като Polestar, Tesla, Lucid и Rivian. Във всички възрастови демографски групи 46% от клиентите казват, че са по-отворени към новите марки, отколкото към установените, когато става дума за закупуване на нов EV.
В проучването са участвали над 5000 шофьори на електрически автомобили и автомобили с ДВГ в САЩ.