Батерията на електрическия Hummer тежи колкото Toyota Corolla

Супер „екологичното” решение се равнява на 1325 кг!

Пламен Георгиев,
GMC Hummer EV

GMC

GMC Hummer EV

В ече са ясни голяма част от техническите параметри на електрическия Hummer, пише Autoevolution, позовавайки се на сертификационния документ, който General Motors е подал в Агенцията за защита на околната среда (ЕРА).

Документът касае модела Edition 1, оборудван с батерия с капацитет 212,7 kWh! Това е почти двойно повече от капацитета на конкурентите Ford F-150 Lightning (131 kWh) и Rivian R1T (129 kWh). Тя дори е още по-голяма, тъй като брутният й капацитет е 247 kWh, т.е. използваемият капацитет е 86%. Това е под средния за индустрията показател от 90%.

При лансирането на GMC Hummer бе казано, че ще може да мине 350 мили (563 км) с едно зареждане. Според документа в EPA, сега GM се цели в 329 мили (530 км) по EPA. Въпреки спада, GMC Hummer EV ще има по-голям пробег от Rivian и Ford, които обещават съответно 314 мили (505 км) и 300 мили (482 км), но да не забравяме разликата в батериите.

Не е изненада, че GMC Hummer превъзхожда теглово своя легендарен предшественик, чието максимално тегло е било 3175 кг. Електрическият модел е качил цели 30% маса и вече тежи 4100 кг. Самата батерия тежи почти колкото Toyota Corolla или Hyundai Elantra – 1325 кг.

Според GMC, това е финалният сертификационен документ за Hummer 2022. Цената на Edition 1 започва от $110 хиляди. По-евтини модели се очакват на следващ етап, като през 2024 г. трябва да се появи двумоторен модел.

електромобилите GMC Hummer EV