Alpine e нишова компания, но и тя не прави изключение от останалите френски на изложението в Париж. Всички те показват визията си за бъдещето и то, разбира се, е на електричество.
На щанда на Alpine се откраява радикалният водороден Alpenglow, а плътно до него стои A110 E-ternité. Ето ги двете лица на бъдещето, според спортния бранд. Едното е тотално авангардно, а другото все пак се опира на опита от миналото. Нещо като мост.
В смисъл - белият А110 е като редовия модел, само че концептуален и електрически. Той е в чест на Alpine A110. В движение е, което го прави реално първия EV на Alpine, при това е с подвижен ел. покрив.
Надяваме се да запазим ДНК-то на A110, като този автомобил ще е и доста различен от останалите ни, въпреки споделянето на същата платформата, заяви изпълнителният директор на компанията Лоран Роси пред Autocar. - Няма нищо по-сходно от две електрически коли в днешно време: същите платформи, същата електрическа мощност, разпределена към всички колела, ако имате късмет… Останалото до голяма степен е въпрос на фина настройка на мощността на двигателите."
Не се казва, че A110 EV ще е новият модел - от 2025 г., но подозренията сочат, че ще стане точно така. Засега Лоран Роси употребява клишето „подвижна лаборатория“, защото фирмата го използва за проучи възможностите за електрифициране.
E-ternité използва технологията на батерията на Renault Mеgane E-Tech - чиято платформа CMF-EV ще стои в основата и на е-колите на Alpine.
Роси казва, че е постигнато завидно тегло на батерията - едва 258 кг. Което означава едва 1378 кг общо тегло. Ако това е истина, значи, че дори и през 2025 г. A110 EV ще е сред най-леките електромобили на пазара.
В същото време пробегът е около 400 км, казва брандът. Максималната мощност е 239 к.с., идващи от монтиран отзад електромотор. Максималната скорост е 250 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема 4,5 секунди.
Alpine работи с Getrag по предавателна кутия с два съединителя като за новия модел. Концепцията е тя да остане лека, ала това да не се отразява на нейната работа.
Много интересен е и подвижният покрив (и като механизъм), направен частично от карбон и други олекотени материали.