И зминаха шест години, откакто Audi представи настоящото поколение RS6 Avant. Въпреки че новият A6 Avant се продава в Европа от няколко месеца, старото супер комби все още е налично. И е като магнит за клиентите.
Обикновено търсенето намалява, когато автомобилът наближи пенсиониране, но това не ваи в този случай. Всъщност, представител на компанията казва, че търсенето на RS6 никога не е било по-високо, поне през първите шест месеца на годината. В интервю за немския бизнес вестник Automobilwoche, Audi разкри, че RS6 Avant се радва на рекордни поръчки за полугодието. До юни поръчките за Audi Sport е нараснал с 41% в сравнение с първите шест месеца на 2024 г. За по-голяма яснота, Audi Sport обхваща само RS-ките.
През първите си две поколения (C5 и C6), RS6 се продаваше както като седан, така и като комби. C7 се предлагаше изключително във версия Avant, традиция, продължена от настоящия C8. Докато RS7 Sportback споделя много с RS6, коментарите на Сейсен се отнасяха строго за комбито.
И така, защо „горещият“ Avant процъфтява толкова късно в жизнения си цикъл? Вероятно е комбинация от фактори. Mercedes-AMG все още не е пуснал новия E63 Estate, докато решението на BMW да даде на M5 Touring хибриден двигател отчужди купувачи, които предпочитат чисто V8 изживяване.
Говорейки за електрификация, Audi вече потвърди, че следващото поколение RS6 Avant (C9) ще разполага с хибридна конфигурация. Някои купувачи може би бързат да грабнат досегашния модел, преди да бъде заменен от по-тежък и по-сложен наследник. Очаква се V8 да остане, но плъг-ин хибридната система може да възпре феновете на чистото бензиново задвижване. Все пак трябва да отбележим, че настоящият RS6 разчита на мека хибридна система.
Каквато и да е причината, приятно е да се види как комби процъфтява на днешния пазар, доминиран от SUV-ове. Audi потвърди дългосрочния си ангажимент към високопроизводителни комбита, така че бързите Avant-и няма да отидат в историята. Шпионски снимки и видеоклипове вече показват прототипи на следващото поколение RS6 Avant, както и на по-малкия RS4 Avant. Последният вероятно ще следва същата формула: запазване на всичките му цилиндри, като същевременно се добавят електрически двигател и батерия.
Този септември Audi ще представи концептуален автомобил, позициониран между TT и R8, с цел да улови нагласите и клиентите, които оригиналният TT генерира в края на 90-те години.