Заради последиците от мартенското земетресение и цунамито японският концерн през април е произвел значително по-малко автомобили в сравнение със същия период на 2010 г.
Лидерът в отрасъла регистрира рекорден спад на производството си до нивата от 1976 г.
Основната причина за това е прекъсването на доставките на 150 вида автокомпоненти, като голямата част от тях са електроника, заяви президентът на компанията Акио Тойода.
Концернът обаче възнамерява да се справи със ситуацията още през следващите месеци: през юни се надява да достигне 70% от нормалното производство.
Цялостното стабилизиране на доставките на автомобили "Тойота" планира да стане през ноември-декември.
Април беше първият месец, в който компаниите най-пълно усетиха върху себе си последиците от бедствието от 11 март.
Общото производство на "Тойота" намаля в сравнение с април миналата година с 48% до 308 500 автомобила.
При това в японските заводи на компанията намаляването стигна до 78%, което е рекорд за последните 35 години.
"Хонда" пострада още по-силно от последиците след природната катастрофа - производството в световен мащаб през април падна с 53%, до 138 500 единици.
"Нисан" през април обаче съкрати производството си с 22%, до 248 хил. броя.