З а мен Ineos Grenadier е един от най-емоционалните автомобили, които съм карал през последните години. Причината: върна ме назад към времената, когато SUV значеше тежък всъдеход, който може да мине навсякъде. И с него минах наистина на места, които не съм си и мислил, например шофирах по дъното на Ирландско море, буквално.
Но сега любимият офроудър среща сериозен проблем, който е причина за спиране на производството му. Слава Богу, не става дума за слабо търсене. Проблемът не е в Ineos, не е и в Grenadier (ще бъде засегнат и пикапът Grenadier Quartermaster, с който се сглобяват на една поточна линия в завода в Ханбах, Франция).
Причината е липсата на критичен компонент, без който автомобилите не могат да бъдат сглобени. Ineos не споменава доставчика по име и естеството на частта. Но очевидно тя е критична част от оборудването на офроудърите, поради което поточната линия може да остане на място до „началото на 2025 г.“.
Възможно е въпросният доставчик да е Recaro. Представител на Ineos казва за Automotive News Europe, че проблемният доставчик е „в ситуация, предшестваща несъстоятелността“.
Recaro Automotive подаде молба за обявяване в несъстоятелност в края на юли, позовавайки се на „значителни финансови затруднения поради екстремни увеличения на цените през последните години на криза и загуба на голям договор“. Компанията планира да продължи производството на седалки и да изпълни съществуващите поръчки по време на несъстоятелността. Не е ясно дали нещо се е променило между тогава и сега.
Това събитие съвпада с лансирането на Grenadier на два нови пазара – Кита и Мексико. От компанията обявиха, че са на път да достигнат над 20 000 бройки преди края на годината, което е доста за подобен тип автомобил, а това спиране на производството е удар за начинаещия автомобилен производител.