По-добре седнете, Recaro обяви фалит

Германската компания, отговорна за едни от най-добрите „корита“, изпитва сериозни финансови затруднения

Rеcaro седалки

Recaro

Н езависимо дали става дума за „горещ“ сериен модел за пътя или истинска пистова бегачка, никой спортен автомобил не е завършен без страхотна спортна седалка. Но изглежда, че работниците в най-известната фирма за спортни седалки в света са на път да бъдат освободени, защото Recaro е подала молба за банкрут.

Автомобилното подразделение беше отделено от останалата част от Recaro Group преди години и е в ръцете на инвестиционната фирма Raven Acquisitions от 2020 г. Което означава, че бизнесът на Recaro, отговорен за производството на влакове, самолети и седалки за състезателни симулатори, не е засегнат от проблеми в компанията, която доставя „корита“ на марки като BMW за нейните M автомобили или Ford, за използване в S650 Mustang.

Точно 215 служители в завода в Кирхайм са силно недоволни, защото през последните години са отказали увеличения на заплатите и обезщетения, за да помогнат за поддържането на компанията здрава.

Автомобилните производители, които разчитат на Recaro, също ще имат проблеми, защото въпреки че може да одобрят три различни гуми за автомобил, за да се предпазят от производствен недостиг, няма алтернативен доставчик, който може да бъде включен, за да замени Recaro на момента.

Има много други фирми, които произвеждат спортни седалки, но ще отнеме време на автомобилните производители да тестват нови седалки и самите производители на седалките да организират производствената логистика. Докато това се случи или Recaro не си стъпи на крака, много спортни автомобили могат да се предлагат само със стандартни спортни столове, а не със състезателни „корита“.

Recaro се ражда през 1906 г., когато Вилхелм Ройтер започва да произвежда каросерии и интериори, по-късно променя името си на Reutter Karosserie и след това е закупена от един от клиентите му, Porsche. Последната разделя подразделенията за каросерии и интериор, запазвайки частта за каросерии за себе си, докато другата част става Recaro и започва да прави спортни седалки за Porsche. В началото на 70-те години компанията почва производството на самолетни седалки.

седалки Recaro фалит