Е дна от последните нишови автомобилни марки, останали традиционни и верни на феновете си - британската Caterham, също мисли за електрически автомобил. Няма мърдане.
Компанията прави наистина спортни, леки и по спартански направени коли, които на 100 процента дават естествено удоволствие от управлението. Но бъдещето не пита.
Едно уточнение - засега става въпрос за електрически вариант на култовия Seven, а не класиката изцяло да слезе от сцената, отстъпвайки на бегачка с нулеви въглеродни емисии. Допълнение, не заместване.
За това говори изпълнителният директор на Caterham Ед Лейшли пред Autocar. От думите му излиза, че симпатичната фирма не възнамерява да изоставя двигателя с вътрешно горене до самия му край.
Seven EV ще е двуместен, със същата форма и пропорции, лек и симпатичен. Той ще се стреми да не отстъпва като “пърформанс”, като ще следва ценностите на своя оригинал.
Подробности няма, тъй като електрическият Seven засега явно е само в главите на шефовете, инженерите и дизайнерите във фирмата.
От него ще се очаква да продължи успеха на Caterham, която се стреми да достигне 1000 продажби годишно, а за нейните мащаби това ще е нещо голямо. Боб Лейшли припомня, че през миналата година са продадени 670 коли, а са направени 500. Постоянно има лист на чакащите. Има и клиенти, които добавят нови и нови глезотии, което носи пари на бранда.
Производството бе разширено, а има планове и за нови съоръжения и мощности.
Лейшли уверява, че Caterham никога няма да направи автомобил, тежащ повече от 1000 кг. Ако ще е толкова, по-добре да не го правим, казва той.
Според него е възможно да се направи Seven EV по-лек от 700 кг. Той говори за формула, наречена 20-15-20. Въпросният лек пистов автомобил ще може да се кара 20 минути на пистата, 15 да се зарежда - или време за чай, и после да се кара още 20.
Интересна концепция. Нейната реализация ще отнеме най-малко пет години, става ясно от интервюто. Нямаме търпение.