Mercedes е във вихъра на своята трансформация, което означава много промени за компанията. Включително и в дизайна на автомобилите ѝ, като тя смята, че настоящите тенденции в бранша са доста скучни, съобщава CarScoops.
Според главния дизайнер Гордън Вагенер, има „море от еднаквост“ сред дизайна на колите. Много от тях са скучни и дори приличат на „електроуреди на колела“.
„Най-лошата част от новите тенденции е, че няма идентичност“, казва Вагенер. Според него това е особено голям проблем за луксозните модели. „Когато става дума за лукс, имаш любовна афера с колата. Имаш емоция към нея. Не искаш просто уред, който да те закара от А до Б“, допълва той.
Съответно Mercedes не иска да прави такива „електроуреди на колела“, а коли, които привличат вниманието и са желани. Важно са марката послание е и респектът. „Заслужавате респект. Постигналите нещо в живота, успешни сте, затова заслужавате малко уважение“, казва Вагенер и съответно това е послание, което трябва да излъчват и колите на марката.
По отношение на някои други тенденции в дизайна, например големите радиаторни решетки, Вагенер смята, че не са нужни. Решетката на Mercedes е сред най-разпознаваемите в света и има смисъл за хората, казва Вагенер. Не е нужно тя да бъде огромна, за да пренася този смисъл.
По-важното е дизайнът да бъде унифициран. Затова компанията ще направи еднакъв стил на моделите си с ДВГ и електрификация. Стратегията вече се прилага и ще продължи и занапред. Можем да очакваме 17 нови или обновени EV и 19 с ДВГ до края на 2027 г., припомня Вагенер.