Mazda влага $11 млрд. за е-коли, но не се отказва от ДВГ

Към 2030 г. електромобилите трябва да съставляват 40% от общите продажби на марката

Пламен Георгиев,
Mazda CX 60

, Mazda

Mazda CX 60

Mazda публикува инвестиционния си план. Подобно на повечето си конкуренти, японците се подготвят за сериозна инвестиция в електромобили, очаквайки предстаящата забрана за продажба на коли с ДВГ в Европа и рестрикции в други части на света.

Mazda планира да инвестира 1,5 трилиона йени ($10,6 млрд.) в електромобили, но разглежда възможността за инвестиции и в производството на батерии, най-скъпият и крайъгълен елемент във всеки EV.

Плановете на компанията предвиждат през 2030 г. на електромобилите да се падат 40% от общите продажби. Това е ръст спрямо предходния план, който смяташе, че след 8 години делът на е-колите ще е само 25%.

Новите електромобили на Mazda ще бъдат представени между 2025 и 2027 г., а в периода 2028 – 2030 г. компанията ще има пълна гама от е-коли.

По-рано се говореше, че до края на десетилетието в гамата на Mazda няма да остане модел, задвижван само от двигател с вътрешно горене, т.е. всичко ще е хибрид и ЕV.

Но към днешна дата Mazda показва, че не е готова да спре работата по ДВГ. Шефът на компанията Акиро Марумото казва, че инженерите продължават не само да разработват нови хибридни системи, но и да повишават ефективността на самите ДВГ-та. От компанията за пореден път потвърждават, че за тях едновременното развитие на електрификацията и двигателя с вътрешно горене е „най-плодотворно”.

Аналогично мислене има и в General Motors. Концернът възнамерява през 2025 г. да започне да продава по 1 млн. електромобила годишно, за което ще похарчи $35 млрд. В същото време няма индикации, че GM възнамерява скоро да се откаже от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, които все още доминират пазара.

електрификация Mazda