К итайските автомобилни производители атакуват европейския пазар все по-агресивно. Освен с ниски цени, те се опитват да привличат клиентите и с по-смел и футуристичен дизайн.
Европейските им конкуренти започват да усещат все по-голям натиск. Някои от тях виждат това като повод да станат по-смели. Сред тях е и Porsche, съобщава CarScoops.
„Тези стартиращи компании нямат история и това им позволява да правят нещата по напълно различен начин. Като дизайнер, за мен това е нещо положително, защото кара мениджърите да бъдат по-смели и отворени“, казва Майкълм Мауер, главен дизайнер на Volkswagen Group и Porsche в интервю за Bloomberg.
Мауер казва, че постигането на подходящ футуристичен дизайн е трудно. Изисква внимателен подход и да бъде хареса от ръководителите. „Винаги си го представям като камък, който да хвърля напред в бъдещето. Колко далеч да го хвърля? Трудно е да уцеля точното място, в което да е достатъчно напред в бъдещето, но не твърде далеч“, казва Мауер.
Той споделя, че вече всички брандове на Volkswagen Group са започнали да предлагат коли с по-смел и отличителен дизайн. Надеждата е това осъвременяване и на класически модели като Golf, да ги направи по-атрактивни за клиентите, особено на по-скъпите електрически коли.
Мауер коментира, че германските производители имат много място за развитие, особено, за да се харесат на китайските клиенти. Той не смята, че положението е критично, но сега е моментът да се действа, за да не се стигне до подобна ситуация.