Запалвайте колата на бензин и изчакайте да превключи на газ. Това е първият съвет на българската марка газови системи Reagas. При съвременните газови инжекциони колата запалва на бензин и след като охладителната течност достигне 35-40 градуса автоматично преминава на газ. Много шофьори не изчакват да видят на таблото, че автомобилът е достигнал необходимата температура, а преждевременно превключват ръчно на газ. Когато това се случи, мембраните се увреждат или се износват по-бързо, тъй като още не са достигнали оптимална температура. Така паленето на газ може да увеличи разхода на време и пари за поддръжката на автомобила.
Изберете качествен антифриз и в никакъв случай не го заменяйте с вода. Все още има случаи, в които шофьори наливат вода в охладителната система през лятото и през зимата забравят да я заменят с антифриз. Ролята на антифриза е много важна, особено при ниски температури, тъй като той предпазва двигателя от замръзване. Когато се използва качествен антифриз автомобилът по-бързо достига желаната температура и преминава на газ. Освен че предпазва от замръзване и тежки повреди, антифризът има смазочни функции, които влияят благоприятно на мембраните и изпарителя, и допринася за тяхната по-добра работа и по-дълъг живот. Затова специалистите препоръчват целогодишно да се кара с антифриз и той да не се заменя с вода.
Посетете сервиз и проверете състоянието на филтрите, свещите, кабелите, за да сте сигурни, че няма да имате проблем при запалването дори и в най-студените зимни дни.
Имайте предвид, че няма нужда да се прави настройка на софтуера на газовия инжекцион за зимни условия. Най-новите модели газови системи са „умни” – те анализират работата на двигателя и стила на каране на шофьора и се адаптират спрямо него.
Четете още:
Канадците се споразумяха за до $2,1 млрд. обезщетения от VW
Повече мощност и завиващи задни колела за Lamborghini Aventador S
Citroen C3 открива haute couture сезона в супермини сегмента (тест драйв)