З а автомобилните фенове Mercedes-Benz и BMW са своеобразни вечни футболни врагове. Десетилетия наред двете компании се надпреварват в привличането на клиенти чрез разработката на луксозни и спортни автомобили.
И именно двигателите им са един от основните разграничителни фактори между двете компании. Но докато феновете спорят за идеологии и просто заради пристрастията си, BMW и Mercedes са на първо място фирми. Като такива за тях добрите бизнес резултати са най-важни, а не спорове с конкуренцията.
Затова новината, че Mercedes е на път да използва ДВГ на BMW, може да изглежда като „адът замързна“ за върлите фенове, но всъщност е нормален бизнес. А това изглежда ще се случи, след като източник на Autocar от Mercedes казва, че двете компании са в напреднала фаза на преговорите и дори на планирането.
Окончателното решение ще бъде взето и обявено преди края на тази година. Идеята на партньорството е Mercedes да използва 4-цилиндровите двигатели на BMW за доста широка гама от бъдещите коли на „трилъчката“.
Става дума за ново поколение ДВГ, което ще бъде внедрено в CLA, GLA, GLB, C-Class, E-Class, GLC и „малкото“ G. Двете компании ще си поделят разходите за разработка, което ще им е от голяма полза.
Освен това така Mercedes ще си осигури доставки на ДВГ, който покрива изискванията на екостандарта Евро 7. Той ще може да се използва, както за модели само с ДВГ, така и за plug-in и нормални хибриди.
Mercedes ще продължи да използва и своя нов 1,5-литров 4-цилиндров двигател M252. Той обаче не е подходящ за plug-in хибриди и EV с удължен пробег, докато предложението на BMW ще може да запълни и тази ниша.
Макар все още да няма официална информация, се очаква да става дума за нова версия на 2-литровия B48 на BMW. Той е най-популярният 4-цилиндров модел на баварците, като те го използват в почти цялата си гама, както и в Mini.
Двигателят може да се използва надлъжно и напречно, което дава по-голяма свобода на Mercedes в пакетирането. Потенциалното партньорство обсъжда и други ходове – например общо производство на двигатели, включително евентуален завод за такива в САЩ, за да се справят двете компании с митата.
Ако пък всичко върви добре, не се изключва споделянето на компоненти да стигне и до съвместни трансмисии в бъдеще. Засега двете компании не са коментирали темата официално.