П реди две години, през 2015, предишното поколение на Honda Civic Type R постави нов рекорд за обиколка на „Зеления ад” от автомобил с предно предаване: 7:50,63 мин. Около година по-късно призът бе отмъкнат от GTI Clubsport S, който постигна 7:49,21 мин. за обиколка. Няколко месеца по-късно, Volkswagen се върна на легендарното трасе със същия автомобил, подобрявайки най-доброто си постижение на 7:47,19 мин.
На 3 април новият Civic Type R изпълни своята атака срещу хронометъра, изминавайки една обиколка на „Северната дъга” за 7:43,8 мин, подобрявайки досегашния рекорд на Golf GTI Clubsport S с над 3 секунди. Освен това, новият модел е с почти 7 секунди по-бърз от предшественика си. Този рекорд е постигнат в последния етап от развитието на модела, затова Honda казва, че е използвала развоен автомобил.
От съображения за сигурност, използваният автомобил на пистата е бил с ролкейдж, но от компанията отбелязват, че „наличието му не е осигурило допълнителна здравина на рамата на купето на автомобила.”
За да неутрализират допълнителното тегло, инженерите на Honda са извадите задните седалки и инфотейнмънт системата. Компанията казва също, че автомобилът е бил оборудван с „легални гуми, предназначени за употреба на писта”, които са отговаряли „технически на серийните спецификации.”
Последното поколение на Civic Type R се задвижва от 2,0-литров турбо двигател с мощност 306 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Мощността се предава към предните колела (очевидно), но 6-степенната механична кутия е модифицирана и с по-ниски предавателни числа, подобряващи ускорението.
Производството на „горещия” хечбек ще започне това лято в Суиндън, Великобритания, където се произвежда и стандартния хеч. Очаквайте скоро тест драйв на десетото поколение на хечбека Honda Civic.
Очакваме с интерес да видим какво има да каже по темата Renault Megane R.S., който ще се появи по-късно тази година. Предходният модел също имаше своето кратко царуване като най-бърз хеч на „Нюрбургринг”.
Четете още:
VW сe подготвя за бъдещето с електрическия VW I.D. CROZZ