Драмата на Renault в Русия, танцът на Илон Мъск, субсидиите в Румъния и Гърция, Fabia е „Кола на годината”, най-интересното от седмицата

Това са само част от темите, които привлякоха вниманието ни тази седмица. Сред тях може да извадим дебюта на 11-ото поколение Honda Civic, двете специални серии на Mercedes по поводи 55-ата годишнина на AMG и др.

,
обзор на седмицата 21 27 март

CarMarket.bg

В ойната в Украйна продължава да е основна тема в световния новинарски поток, а икономическите последици от нея удариха много тежко автомобилната индустрия. Угрозата от национализация на заводите на чуждестранните производители в Русия става все по-голяма, след като Денис Мантуров, ръководител на министерството на промишлеността и търговията, обяви краен срок за чуждите компании да вземат решение.

Русия и Renault

На този фин дойде новината, че Renault възобновява дейността си в завода край Москва, за да обяви 2 дена по-късно, че спира тази дейност. Еманюел Макрон побърза да заяви, че това решение си е на Renault, но това не е точно така. Обръщението на украинския президент Володимир Зеленски към долната камара на френския парламент съвпадна с взимането на това решение. Пред политиците Зеленски е поискал Renault, Auchan и Leroy Merlin да напуснат Русия. Компанията промени финансовите си прогнози за тази година, което може да значи, че е готова да се лиши приходите от Русия, а през миналата година те са били около 5 млрд. евро.

Танцът на Илон Мъск в Giga Berlin

С музика, страхотнно настроение и танци - така започна истинската история на завода на Tesla край германската столица Берлин. От съоръжанието на стойност между 5 и 5,5 милиарда евро излязоха първите 30 автомобила. При появата на първата Tesla Мъск направи доста странен танц, който стана вайръл в Мрежата.

Първите издадени коли бяха Model Y на цени от около 63 990 евро.

Как се поощрява е-мобилността в Румъния и Гърция

Около два месеца у нас битуваше надеждата, че все пак електрическата мобилност ще бъде подкрепена със субсидии. Но ЕС каза „НЕ” на желанието на българските политици да направят това с евро средства. Затова ние разказахме какво се случа в две от съседните ни държави.

Накратко: до 10 000 евро субсидия за покупка на електромобил в Румъния, а общият бюджет на страната за преминаване към автомобили с нулеви вредни емисии възлиза на 250 милиона евро - най-високият досега.

В Гърция до края на миналата година бюджетът за преминаване към електромобилност бе на стойност 100 милиона евро.

Южната ни съседка планира да изгради 10 000 зарядни станции в следващите 5 години и още 10 хил. точки в средносрочен план.

Skoda Fabia стана „Автомобил на годината в България"

Тазгодишното издание на традиционния конкурс на Прес Авто Клуб – България бе спечелен от Skoda Fabia. Журналистите от специализираните медии (в това число и ние) избраха 30 финалисти, разделени в шест категории. В крайна сметка от победителите в отделните категории бе избран един автомобил за голямото отличие, което отиде при Fabia.

В същия ден стана ясно, че инженеринговият център на Visteon в София, най-големият за компанията в Европа, ще участва в развитието на иновативни продукти в сферата на електромобилността за водещи автомобилни производители на глобално ниво.

Другите акценти

През седмицата стана ясно, че половината германци са склонни да се откажат от автомобила си в един ден от седмицата, неделя. Това показва социологическо проучуване на “Сивей” за медийната група “Ди Велт”.

Honda обяви, че 11-ата генерация на популярния й Civic идва в Европа. Само като хибрид - ще носи e:HEV към името. Моделът празнува юбилей - 50-годишнина, което kdправи премиерата още по-специална.

Култовият статус на G-Class ще се подпечата сък специалната версия G 63 "Edition 55" по повод 55-годишнината на AMG.

По същия повод бе лансиран и Mercedes‑AMG GT Track Series. От него ще бъдат произведени само 55 бройки, всяка на цена от 369 000 евро без ДДС.

акценти обзор на седмицата най-интересното от седмицата