В чера ви представихме G 63 „Edition 55” – първият подарък от AMG за своята 55-годишнина. Днес е ред на нещо много, много по-брутално и безпардонно: Mercedes‑AMG GT Track Series, предназначен само за най-богатите и капризни клиенти, които ще могат да ползват този автомобил по време на специално организирани пистови събития. От него ще бъдат произведени само 55 бройки, всяка на цена от 369 000 евро без ДДС.
Очевидно тази година ще е битката на титаните – AMG става на 55 години, а BMW M – на 50. Баварците вече обявиха лансирането на пет М-модела тази година, AMG започна с лимитираните серии. И тази наистина изглежда потресаващо. Такова трябва да е и поведението му на пистата, тъй като GT Track Series е взел най-доброто от доказалите се на пистата GT3 и GT4.
Mercedes-AMG GT Track Series
Сърцето на Mercedes‑AMG GT Track Series е 4,0-литров V8 битурбо двигател, чийто параметри инженерите от Афалтербах са извисили на ново ниво. Благодарение на инжектори от моторния спорт и специфична карта за управление на двигателя, мощността му вече е напомпана до 734 к.с. и 850 Нм въртящ момент.
Тази мощност се предава към задните колела посредством секвенциална Hewland HLS 6-степенна състезателна скоростна кутия. Окачването на GT Track Series разчита на регулируеми на четири степени амортисьори Bilstein. Както е общоприето в моторния спорт, те са с високо- и нискоскоростни настройки на възвратно движение и нива на компресия, като допълнително позволяват регулиране на височината на просвета. В допълнение на това антиролбаровете също са регулируеми.
Дизайнът и аеродинамиката са подчинени единствено на законите на пистата. Предния капак, крилата, задната врата и задната престилка са изработени от карбон, като това спомага теглото на автомобила да е 1400 кг.
Предният сплитер е разработен специално за GT Track Series. Задният спойлер се регулира механично и е базиран на аеро елемента на GT Black Series, но притискащата му сила е по-голяма. Друг елемент, взет директно от моторните спортове, е предния капак с огромния въздуховод. Специалните 18-цолови джанти (обичайните за GT състезателните коли) също са специално разработени за GT Track Series. Спирачките също са се доказали в моторните спортове. Предните дискове са с диаметър 390 мм, а задните – 355 мм.
Подобно на GT3 и GT4, в GT Track Series са монтирани електроника и контролери, каквито се използват само в състезателните автомобили. Тук са включени състезателен тракшън контрол и спортен ABS, всеки от които регулируем на 12 нива.