Босът на VW: Конкурентите ни вече не са Mercedes, Toyota или Stellantis

Автомобилният гигант разработва бизнес стратегия в отговор на новата геополитическа ситуация

,
Херберт Дийс

, Volkswagen

Д-р Херберт Дийс

Н ашите конкуренти вече не са Mercedes-Benz, Toyota Motor Corporation или Stellantis, а Tesla, Foxconn, Apple, LG Electronics, Uber и т.н.

Такова изказване прави босът на Volkswagen д-р Херберт Дийс, цитиран от “Ройтерс” явно визирайки нови "играчи" (в това число производители на батерии) на автомобилната сцена.

Той говори за това, че VW Group работи по изцяло нова стратегия като отговор на актуалната геополитическа ситуация. Тя, разбира се, се отразява много силно и на автомобилния бизнес, а имайки предвид, че явно се навлиза в нова Студена война (покрай истинската), големите в бранша чертаят нови планове.

На този етап д-р Дийс не конкретизира, но повече подробности ще има в следващите седмици. Става ясно едно - Volkswagen иска да се съсредоточи по отделни региони, марки и модели. Явно възнамерява да ги раздели, за да намали загубите и зависимостта си от определени производители на компоненти и суровини.

Последното е в резултат от войната и една от причините бизнесът на европейския концерн да не върви добре от началото на годината. Казано и по друг начин, свършено е с глобализацията такава, каквато я познавахме.

Цялата група на VW пострада много от войната и санкциите. Доставчици на кабели и кабелни снопове в Украйна спряха работа, като това блокира поточни линии и цели заводи на почти всички марки във фамилията - от Skoda до Porsche.

Нерешеният казус с чиповете и галопиращите цени на суровини и горива влошават нещата още повече.

Като резултат продажбите на Volkswagen за първите три месеца се сринаха с цели 37,3 на сто в сравнение със същия период на м.г. А представянето на електрическия VW ID.5 бе отложено с месец.

Германската компания среща трудности и на най-големия си пазар - китайския, като за миналата година не е постигната целта от реализация на 80-100 хиляди електромобила в Поднебесната империя. Доскоро заради COVID-19 за около 20 дни беше затворен завод.

Междувременно консорциумът, начело на който е Volkswagen Group в покупката на компанията за коли под наем Europcar, е подал искане до Европейската комисия за разреши сделката, предаде "Ройтерс".

Това остава последното препятствие, като ЕК трябва да се произнесе, че придобиването не нарушава антитръстовите правила в Европа. Решение се очаква на 25 май.

Други в консорциума са инвеститорът Attestor Limited и нидерландската компания Pon Holdings BV. Те предложиха 2,9 милиарда евро за акциите на Europcar.

Ройтерс

мерки Русия войната по пътищата китайски електромобили конкуренти модели пазари стратегия VW Golf R32 Volkswagen Group Херберт Дийс