BMW преоблече X7, София се качи на мотор, а Ню Йорк качи оборотите - най-интересното от седмицата

Hyundai Ionic 5 обра точките в Голямата ябълка. А преди Великден ни чакат вълнуващи премиери

,
колаж обзор 17 април

carmarket.bg

В изминаващата седмица усетихме тръпката “автомобилен салон”. Тръпка, отнета ни от пандемията. В българския случай той е на две колела - за мотоциклети. Ако още не сте ходили в зала “Асикс Арена” (бившата “Фестивална”), имате още три дни - днешният, понеделник и вторник.

В световен мащаб бе открито изложението в Ню Йорк. Факт е, че то е ориентирано предимно към американските марки, но видяхме и знакови европейски и азиатски премиери.

А една голяма предстои във вторник - Mercedes-Benz EQS SUV. Ще ви го представим подробно.

Три марки - една мисия: преосмисляне на най-мощния електромобил

Нека бъдем нестандартни и изберем нещо по-различно от експозицията в Голямата ябълка - спортният Vayanne, дело на три компании - австрийската DEUS Automobiles, Italdesign и британската Williams Advanced Engineering. Той е с 2230 к.с. от електроенергия, благодарение на което ускорява до 100 км/ч за под 2 сек.

Hyundai Ionic 5 е големият шампион в Ню Йорк

Оставаме още малко в Ню Йорк с конкурса Световен автомобил на годината. Големият шампион там е Hyundai Ioniq 5, спечелил основната класация - с подгласници Kia EV6 и Ford Mustang Mach-E, а също така още две категории - за електромобил №1 и за дизайн.

За първи път в историята на анкетата и трите финалисти бяха EV. Нататък обратното ще е изключение.

Dacia Jogger е в своя собствена лига

Това бе автомобилът, който ви представихме с тест драйв, при това още в началото на седмицата. На практика той няма аналог на пазара, а защо е така, вижте от разказа на Пламен Георгиев (може вече да сте го направили).

Dacia Jogger е “3 в 1”. Четейки този текст, човек си дава сметка защо Dacia e все по-предпочитана и в Западна Европа - в топ 3 по продажби в Германия и Франция сред електромобилите, бизнесът с които става все по-голям.

BMW X7 - нещо повече от фейслифт

BMW е обновила Х7, като огромният SUV е променен много сериозно и в интериора, и под предния капак. Има два нови бензинови двигателя. А някои екстериорни елементи ще видим и в новата 7-Series, която също ще видим идната седмица.

Интересно изказване направи пък шефът на баварската марка Оливер Ципсе. На кръгла маса в Ню Йорк той заяви, че светът не е готов да се обрече във вечна вярност към електромобила, поне още не към този момент.

Компаниите трябва да внимават да не станат прекалено зависими от няколко държави, фокусирайки се единствено върху електрическите автомобили, предупреди изпълнителният директор. И добави, че все още има пазар за конвенционалните автомобили с ДВГ.

Mercedes мина над 1000 км с електрическия EQXX

Отиваме при големия контурент на BMW - Mercedes, който в името на електрическото бъдеще доказа огромните възможности на технологията си в концептуалния EQXX.

Автомобилът предприе пътуване от Зинделфинген, Германия, до крайбрежния Касис, Франция. Дистанцията е 1008 км (626 мили). След 12-часово шофиране - включително две 15-минутни почивки за смяна на шофьорите, Mercedes-Benz Vision EQXX пристигна в Касис.

“На финала” е имал 15% заряд на батерията, достатъчни за още около 135 км. Още по-впечатляващо: средната консумация на ток е била 8,7 kWh/100 км).

Когато заплатата ти бъде определена като “шокираща и прекомерна”

Като стана дума за Франция, това бе един от скандалите на седмица - годишното възнаграждение на боса на концерна Stellantis Карлос Тавареш.

Скандалът тръгна от миноритарен акционер в компанията, дойде “на воле” на синдикатите и стигна до ожесточената президентска битка между Еманюел Макрон и Марин льо Пен.

Те са на различни мнения почти за всичко. Но за заплатата на Тавареш бяха едонодушни: шокираща и прекомерна е. Което пак ни подсказва, че когато става въпрос за пари, най-вече кой колко получава, не само в България сме чувствителни.

В България: завишени санкции, повърдено изложение, едни и същи изводи за EV

Завършваме с няколко новини от България. Потвърдено бе автомобилното изложение - 3-12 юни в София, като на него ще видим някои от автомобилите, за които пишем тук.

А и тук имаше поредна кръгла маса за електрическото настояще и бъдеще в мобилността, като от страна на държавата (заместник министър-председателят по климатични политики и министър на околната среда и водите Борислав Сандов) чухме едни и същи изводи и обещания поне за изграждане на зарядни станции. И едни и същи прогнози, като например, че до средата на 2026 г. трябва да има 30 хиляди EV в България.

Прокуратурата пък отново лансира идея да се въведат промени в наказателния кодекс, според които да се отнема автомобилът, ако шофьорът му причини смърт на пътя или се установи, че алкохолът в кръвта му е над 2 промила. От държавното обвинение изтъкнаха, че подобна практика има във Франция, Италия и Германия, съобщи НОВА ТВ.

През следващата седмица е Великден. Време за почивка, приятни емоции със семейството и любимите хора. За някои изводи, които все си правим по това време на годината. Но другата седмица ще бъде и време за няколко много големи премиери - от Светата троица Mercedes, Audi и BMW (по реда им като време). Ще има други.

В празнично настроение и с Божията помощ, ще ви разкажем за всички тях.

обзор на седмицата BMW X7 50d Mercedes EQXX Dacia Jogger Hyundai Ionic 5 Ню Йорк 2022 електромобили в България България кръгла маса