З апочваме от основното: двигателят. Той е познатият шестцилиндров редови агрегат двигател с повишена мощност и въртящ момент.
Този агрегат се различава само по няколко детайла от двигателя, монтиран в серията M3/M4. В него него е използван технологичният опит на BMW, натрупан на пистите. Такива например са кованият олекотен колянов вал, цилиндровите стени с желязно покритие, нанесено чрез процес на електродъгово напластяване (LDS) и сърцевината на главата на цилиндъра, която е произведена с помощта на процес на 3D принтиране.
Двигателят серийно е комбиниран с осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. В този случай максималният въртящ момент е увеличен до 600 Нм, докато максималната скорост вече е 480 к.с. За най-запалените фенове се предлага (като опция) и 6-степенна „ръчка“, като в този случай въртящият момент е 550 Нм.
Механичната кутия е комбинирана с асистент за превключване, който използва контрол на оборотите, за да осигури зацепване на съединителя без приплъзване след низходящо превключване при спиране преди завои.
Независимо от избраното задвижване, повишената мощност осигурява по-добро с 0,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч. Новото BMW M2 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,0 секунди (4,2 сек с ръчната кутия). Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, като с опционалният M Driver's Package ограничението е до 285 км/ч.
В екстериора почти няма нищо ново, или ако има, то е трудно забележимо. Тук изключваме новите цветове и джанти.
В интериора новостите са се ограничили до нов волан, а M Carbon „коритата“ са олекотени. Физическите бутони са намалели (за добро или не), като вече и контролът на климатичните функции е сензорен. Леко променен е дизайнът на арматурното табло.
В центъра на специфичната за M концепция за управление е бутонът Setup на средната конзола. Той позволява директен достъп до възможностите за настройка на двигателя, серийното Адаптивно М окачване, кормилното управление M Servotronic, интегрираната спирачна система на M Compound спирачките и функцията M Traction Control.