И кономическият ръст в Европа и Северна Америка доведе до появата на редузи суперавтомобили. Сред тях бе Jaguar XJ220 – най-бързият сериен автомобил, който се появи през 1992 г- с битурбо V6, а не както се очакваше – с V12. Този факт накара мнозина да се откажат от автомобила, от който бяха произведени едва 282 бройки. Затова този автомобил не попада в списъка на най-впечатляващите супреавтомобили от 90-те години.
Lamborghini Diablo
Lamborghini Diablo
Представен през януари 1990 г., Diablo заменя Countach. Познат вътрешнофирмено като Project 132, Diablo е по-голям във всеки аспект от Countach. Подобно на своя предшественик, той разчита на атмосферен V12 с 5-степенна механична скоростна кутия.. Първоначално разработеният от Джото Бизарини двигател е с работен обем 5,7 литра, но след това Lamborghini го увеличава до 6,0 литра. Моделът разчита на тракшън система VT, която изпраща 25% от въртящия момент към предните колела. Тя полага пътя за пълноприводните Murcielago, Aventador и Revuelto.
Краят на Diablo дойде през 2001 г. За това време са произведени 2903 бройки.
Bugatti EB 110
Bugatti EB 110
Наречен на Еторе Бугати и неговия 110-ти рожден ден, EB 110 се появява през септември 1991 г. във Версай. Както знаем, марката е френска, базирана в Молсхайм. Но по онова време Bugatti е италианска, бизнесменът Романо Артиоли купува нов завод в Кампогалиано за EB 110.
Италианецът съживява френската марка през 1987 г. ЕВ 110 комбинира V12 с четири турбини и механична скоростта кутия.
Bugatti банкрутира през 1995 г., до този момент са направени 84 бройки GT и 32 бройки SS. Йохен Дауер купува почти всичко, включително частично готовите автомобили и карбонови купета. Производството на EB 110 продължава в завода на Dauer Sportwagen н Нюрнберг, Германия.
McLaren F1
McLaren F1
За тази легенда усилия обединяват няколко гения. Гордън Мъри води проекта, Рон Денис стои отзад с парите, дизайнер е Питър Стивънс (направил Jaguar XJR-15 и Impreza 555), помага им Пол Роше от BMW M.
Четиримата правят най-бързия сериен автомобил с атмосферен двигател. Титла, която F1 все още притежава. И по всичко личи, не няма да има кой да му я отнеме.
Двигателят, обвит с 16-грама златно фолио, е чудо на инженерната мисъл. S70/2 е с по два инжектора на цилиндъра, система VANOS и 6,1 литра работен обем. Макар да е по-тежък от исканите от Мъри 250 кг, допълнителните килограми са неутрализирани от повечето конски сили.
Направени са приблизително 100 бройки, включително пет прототипа и 28 състезателни автомобила. През 2021 г. на търг бе продаден McLaren F1 (с номер на шаси 029) за $20,5 млн.
Ferrari F50
Ferrari F50
Макар да е наречен McLaren F1, двигателят му не идва от Формула 1. Обратно на него, задвижването на F50 идва именно от опита на Скудерията на пистата. Говорим за атмосферния V12, разработен на база на 3,5-литровия двигател в 641.
Подценяваният по някаква причини наследник на F40 идва с механична трансмисия, защото автоматизираната механична кутия на Ferrari не е достатъчно добра за сериен модел. Мощността на мотора е 512 к.с. и 471 Нм, които превръщат 4,7-литровия атмосферен двигател във F50 в двигателя с най-висока специфична мощност през 1995 г.
Но Ferrari не продава много, една 349 автомобила поемат към клиентите. Моделът е наследен от Enzo през 2002 г.
Porsche 911 GT1
Porsche 911 GT1
Базираният в Цуфенхаузен производител има задачата да направи 25 хомологационни версии на GT1, за да може 911 GT1 да участва в състезания.
Porsche реално прави 20 автомобил с фарове ала 996 и два с фарове от 993. Трябва да се споменат още девет клиентски и шест завоскки състезателни автомобила. Пистовите и уличните версии използват 3,2-литров боксеров двигател с две турбини. Серийният 911 GT1 е с 536 к.с. и 600 Нм.
Автомобил с номер на шасито WP0ZZZ99ZWS396005 е продаден през 2017 г. за $5 665 000. Наскоро автомобил със 787 км на километража смени собствениците срещу 10 550 000 евро.