Mercedes-Benz има дълга и успешна историята в конструирането на някои страхотни V12 двигатели. За съжаление нямаме възможността да знаем какво би казала историята за техен W18 двигател, за какъвто се е мислело през 90-те години. По това време Mercedes работи по S-Class (W140), като търси вариант за създаването на нов флагман. Първоначалната идея на инженерите е за 8,0-литров W18 двигател. Той носи вътрешнофирменото обозначение M 216, но си остава само на чертожната дъска.
За да може да монтират толкова голям двигател в моторния отсек на S-Class, Mercedes използва W-образна форма с три реда 6-цилиндрови мотори, събрани заедно под ъгъл от 75,5 градуса всеки. Резултатът е двигател, който не е по-дълъг от традиционния редови 6-цилиндров агрегат, като споделя много части с въпросните мотори от това време.
Студени досиета: една от най-емблематичните S-класи
Mercedes-Benz обмисля възможността да предложи двигателя в две различни версии на S-Class, като всяка да е с различни динамични параметри. Базовият модел е трябвало да бъде 800 SEL, пише Autobild. Предвиждало се той да генерира 490 к.с и 750 Нм въртящ момент. По-мощният вариант трябвало да има 680 к.с. и 800 Нм.
Щеше да е много интересно да видим 8,0-литров W18 двигател в сериен модел, но в крайна сметка отговорните фактори в Mercedes-Benz решават, че разработваният успоредно 6,0-литров V12 двигател ще изпълнява едновременно поставените му задачи за луксозните седани и спортните модели на марката.
Илон Мъск намекна за драстично оптимизиране на батериите
Електрическият VW ID.3 мина рекордните 531 км с едно зареждане
Мъск иска по-евтин Model 3 хечбек за Европа, който да конкурира VW ID.3