П рез март 2017 г. Tesla вдигна голям шум около себе си, изпреварвайки пазарната капитализация на Ford. Оттогава минаха година и половина, през което време компанията беше постоянно водеща новина в специализираните медии, а сега отново е в светлините на прожекторите, след като се разбра, че по пазарна капитализация компанията вече се нарежда на четвърто място в света, изпреварвайки BMW.
Американската компания отчете печалба едва за трети път в 15-годишната си история последното тримесечие, докато положението при баварците не бе никак розово в края на предходните три месеца. BMW отчете сериозен спад на продажбите в САЩ, спад на печалбата, но и големи капиталовложения.
Резултатът към днешна дата казва, че пазарната капитализация на Tesla възлиза на $59 млрд., докато тази на BMW е $55 млрд. Тук е редно да кажем, че Tesla не се занимава само с автомобилостроене, а и със създаването на различни решения за съхранение и генериране на енергия.
А що касае автомобилния бизнес, то двете компании е трудно да бъдат сравнявани. В момента производството на Tesla е такова, че бихме могли да кажем, че годишно (2019 г.) ще бъдат произведени около 360 000 автомобила. През последните няколко години BMW Group реализира по над 2 млн. автомобила от трите си марки (BMW, MINI и Rolls-Royce).
За едва трети път в история си: Tesla излезе на печалба
Дисекция на Tesla Model 3: отличен мотор и батерии, но и доста проблеми
Продажбите на Tesla може да прескочат 250 000 в края на годината
Въпреки тази колосална разлика, инвеститорите залагат на бъдещето на калифорнийската компания, окуражавани от ръстовете и вече реализирането на печалби. Model 3 вече окупира сегмента на луксозните средноразмерни седани, който е от изключителна важност за BMW, участващ със Серия 3. Именно Серия 3 е един от най-големите губещи в Щатите в битката срещу Model 3. Последното тримесечие Tesla съобщи, че Серия 3 е в топ 5 на моделите, чийто клиенти заменят баварския модел за Model 3.
Към момента BMW се затруднява да даде отговор на електрическото търсене, тъй като предлага само i3. Намеренията на Харалд Крюгер, Изпълнителен директор на BMW, са да бъдат предложени 12 изцяло електрически модела до 2025 г.
Suzuki Vitara: бензинова динамика с дизелова икономия (тест драйв)