SEAT el-Born: електрическото бъдеще на испанската марка

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

П рез 2012 г. VW Group заложи „всичко или нищо” на платформата MQB. Това се оказа успешен ход за милиарди. Сега, вярвайки, че електрическите автомобили са бъдещето, VW Group предприема същия ход, но този път с платформата MEB. Така става възможно да посрещнем SEAT el-Born, испанската версия на електрическия хечбек I.D. на Volkswagen.

Може би не е много точно да използвам определението „версия”, тъй като това си е абсолютно копие на I.D. Volkswagen ще използва MEB за всички свои марки, като именно SEAT ще е втората, която да се възползва от нея.

За момента el-Born е определен като концепция, но това си е предсериен модел, чиято пазарна премиера очакваме през следващата година. Интериорът дори е абсолютно готов за конвейра, а самият той се намира в завода на VW в Цвикау, Германия (ще се произвежда редом с I.D.).

Seat вижда градската мобилност по този начин

Дизайнът на 5-вратия хечбек е подчинен на максимално увеличаване на пробега, т.е. оптимизиране на аеродинамиката. Радиаторна решетка липсва (в класическия смисъл на това понятие), охлаждащите въздухоотвори са позиционирани много ниско в предната част, като самите те са активи (могат да се затварят и отварят)

Задвижването на el-Born е поверено на батерии с капацитет 62 kWh, достатъчен да осигури на хечбека автономен пробег от 420 км по цикъла WLTP. Ако автомобилът бъде включен в супер зарядна DC станция с мощност 100 kW, пакетът батерии ще се зареди за около 47 минути.

Мощността от материята ще се изпраща към електромотор, генериращ 204 к.с., достатъчни да ускорят el-Born до 100 км/ч за 7,5 секунди.

Компанията казва, че el-Born е оборудван с технологии, гарантиращи Ниво 2 на автономност.

Нови двигатели и технологии за обновения Mercedes GLC-Class

Най-после: Tesla лансира базовия Model 3 за $35 000

В търсене на сцеплението (тест драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

електромобили SEAT SEAT el-Born