М оделната офанзива на Mercedes не спира, като на дневен ред е фейслифта на GLC-Class. Явно в дизайнерския и маркетингов отдели в Щутгарт са много доволни от визията на автомобила, тъй като промените тук са трудно забележими. Радиаторната решетка е леко видоизменена, като същото може да се каже за секцията под нея. LED фаровете са стандартни, като самите светлинни елементи са по-малки и ъгловати. Леко е променена формата и на светлинните елементи в стоповете. Ауспуховите накрайници са с по-изявена трапецовидна форма за сметка на по-изваяното им досегашно излъчване. И това е, нищо повече по екстериора.
Но пък интериорът е доста по-модерен, след като GLC-Class става поредният модел, който вече ще се предлага с инфотейнмънт системата MBUX, разработена в България. Предлагат се нови тапицерии, както и видоизменен волан с нови контролери за управление на MBUX.
Големите промени са монтирани под предния капак. GLC-Class ще бъде оборудван със следващото поколение 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели. Най-съществената характеристика на 2,0-литровия M 264: увеличена мощност и съществено по-ниска консумация на гориво. В GLC 200 (197 к.с.) и GLC 300 (258 к.с.) този мотор заменя M 274. Тук трябва да се каже, че и двата бензинови мотора работят съвместно с 48-волтова хибридна система. Това реално е стартер генератор, който осигурява по-добра отзивчивост при старт/стоп и допълнителни 150 Нм в случай на нужда.
Mercedes не спира да усъвършенства и дизеловата си технология, като дебют тук прави двигателят ОМ 654, заменящ предшественика си ОМ 651. Усилията, естествено, са били съсредоточени върху допълнително намаляване на разхода на гориво и емисиите, допълнени от намаляване на текущите разходи по поддръжката му и увеличаване на мощността. Двигателят е снабден с допълнителен катализатор SCR под пода, намаляващ нивата NOx, за да бъде отговорено на изискванията RDE (Real Drive Emissions).
GLC 200d 4Matic предлага 163 к.с., GLC 220d 4Matic е със 194 к.с., а GLC 300d 4Matic с 245 к.с. И трите дизела са „вързани” към 9-степенната автоматична трансмисия 9G-TRONIC.
Клиентите на модела ще могат да избират и от доста по-богат списък с допълнително оборудване. Веднага трябва да бъде изтъкнато адаптивното окачване Dynamic Body Control, което само настройва амортисьорите на четирите колела, съобразявайки се с данните от двигателя, скоростната кутия и ъгъла на волана. Към това се добавя пакетът Off-Road Engineering, който дава на клиентите два допълнителни режима на движение - Off-Road и Off-Road+. Пакетът Driving Assistance добавя адаптивен круиз контрол, способен да спре автомобила на място, активна кормилна асистенция, асистент при смяна лентата на движение и асистент, който адаптира скоростта спрямо избрания маршрут.
Обновеният модел ще бъде показан за пръв път пред публика на започващия в понеделник автомобилен салон в Женева, а на пазара ще излезе в средата на годината.
Най-после: Tesla лансира базовия Model 3 за $35 000