С ледващото поколение електромобили на Toyota ще използва нови, по-добри батерии, които ще предложат по-голям пробег, по-бързо презареждане и по-ниска цена, съобщава компанията. Батериите ще са разделени в две категории – Performance и Popularisation.
Колите с Performance батерии ще се появят на пътя през 2026 г. Те ще са с до 20% по-ниски разходи (спрямо bZ4X), като ще предлагат пробег над 800 км. Освен това ще могат да се презареждат от 10% до 80% за не повече от 20 минути. Тези батерии ще са насочени към премиум сегмента. Очакваме ги на пазара през 2026 г.
През 2026-27 г. ще се появят и Popularisation батериите за по-евтини електромобили - с литиево-желязо фосфатни (LiFePO) материали за катода. Техните разходи за производство ще са с 40% по-ниски (спрямо bZ4X), а пробегът ще е до 600 км, +20%. Времето за зареждане е 30 мин за 10-80% заряд.
През 2027-28 г. ще се появи и High-Performance батерия, които съчетават биполярната структура с литиево-йонна електрохимия и катод с високо съдържание на никел. Тя ще спести още 10% разходи спрямо Performance, като ще предлага и до 1000 км. пробег с едно зареждане. Това ще е постижимо само за специални, олекотени електромобили. Времето за зареждане трябва да е по-малко от 20 минути.
Също в този времеви период (2027 - 2028 г.) Toyota планира да е готова и с първата си твърдотелна батерия за серийно производство. Компромисът досега беше очакваният по-кратък живот на батерията. Последните технологични постижения на Toyota дават възможност за преодоляване на това предизвикателство, в резултат от което компанията пренасочи фокуса си към създаване на условия за пускането на твърдотелни батерии в масово производство.
Тя също ще осигурява около 1000 км пробег, но ще може да се зарежда до 80% само за 10 минути. Тази батерия ще бъде допълнително развивана с цел да достигне 1500 км пробег с едно зареждане.
Toyota работи и по намаляване на размерите на батериите. Това ще е от полза за повече място в купето, по-аеродинамични коли и подобрен пробег.