Ф естивалът на скоростта е място за суперавтомобили, но компанията на сър Джим Ратклиф избра именно FoS за премиерата на своя втори сериен модел, пикапък Grenadier Quartermaster.
Технологично моделът не се различава по нищо от Grenadier Station Wagon, който аз имах възможността да тествам в едно епично приключение в Англия и Шотландия.
Убеден съм, че Quartermaster не отстъпва по нищо на офроуд способностите, които има и Grenadier. За това подсказва пътният просвет от 264 мм, дълбочината на газене от 800 мм, а ъглите на заход, отход и страничен наклон не може да бъдат конкурирани от никой друг сериен пикап.
Задвижването също е идентично: два 3,0-литрови „шестака” от BMW – бензинов и дизелов, работещи с 8-степенна трансмисия ZF. Стандартно имаме централен диференциал и раздатъчна кутия с бързи и бавни предавки, като опция се предлагат преден и заден блокируеми диференциали. Окачването също е идентично – 5-звенно опред и отзад, доставчик на осите е Carraro, Brembo се грижи за спирачките.
Разликата с Grenadier Station Wagon се крие в удължената с 305 мм рама, което позволява отварянето на товарен леген с дължина 1564 мм и широчина 1619 мм. Достатъчно голям е, за да бъде натоварен стандартен Евро-палет (1200 х 800 мм). Пикапът може да бъда натоварен с до 760 кг, може да тегли прикачен товар до 3,5 тона.
Ineos Grenadier Demonstrator
Другата новост е демонстрационният водороден Grenadier Demonstrator. Ineos вярва, че водородът е ключово гориво за бъдещето. Моделът е идентичен с Grenadier, единствената разлика е силно издутият преден капак, което се налага от допълнителната височина на горивната клетка.
И тук, подобно на оригинала, демонстрационният модел използва последното поколение баварска технология с горивни клетки.
А интересът на Ineos към водородът е повече от обясним. Химическият гигант произвежда повече от 400 000 тона водород годишно. Ако и политиците откликнат за помощ за изграждане на зарядна инфраструктура, картинката ще придобие доста цветни краски.