Битката се разгорещява, и VW сваля цените на електромобилите си

По-евтини версии на ID3, ID4 и ID5 вече се предлагат във Франция, Белгия, Норвегия и няколко други европейски държави, ход, с който VW иска да се противопостави на Tesla, а и да се класира за държавни субсидии

електромобили Volkswagen ID5

, Volkswagen

електромобили Volkswagen ID.5

М арката Volkswagen намали цените и направи корекции в нивата на оборудване на своите модели, за да се опита да увеличи продажбите си на електромобили във Франция, Белгия, Норвегия и няколко други северни държави в Европа, съобщава Automotive News.

Намаляването на цените идва на фона на обявеното миналата година от Оливер Блуме, изпълнителен директор на VW Group, че концернът няма да влезе в ценова война в Европа с Tesla.

Много експерти предвиждат, че търсенето на EV ще се забави. През октомври мениджъри във VW Group обявиха, че поръчките за EV са намалели значително през 2023 г., като към онзи момент бе обявено, че производителят ще остане верен на своята ценова политика, макар други конкуренти да намалиха своите цени.

През ноември VW спря едната работна смяна в Цвикау. Заводът, който има годишен капацитет от 360 000 автомобила, прави ID3, ID4, ID5, Audi Q4-E-tron и Cupra Born EV.

Новите цени и нива на оборудване за Франция означават, че всички версии на ID3, ID4 и ID5 се класират за държавната субсидия от 5000 до 7000 евро през 2024 г. Моделите ще се предлагат в нива ID и Life Max.

VW ID3 Pro с батерия 58 kWh се предлага вече на стартова цена от 39 990 лева, докато тази с батерия 77 kWh стартира от 44 310 евро. Предишната най-ниска цена за Pro Performance беше 42 990 евро.

Цената на ID4 започва от 43 990 евро. Когато моделът бе лансиран във Франция миналата година, той стартира от над 51 000 евро, макар след това VW да предложи на клиентите отстъпка, която свали цената до около 44 000 евро.

Най-евтиният ID5 започва от 50 500 евро, докато нивото Life Max стартира от 51,500, което е около 8150 евро по-малко спрямо еквивалентното оборудване Pro Performance през 2023 г., но с повече опции. Нетната полза за клиентите е 11 260 евро.

В Норвегия, където на EV се падат 82% от продажбите на нови автомобили, VW трябва да е по-конкурентен. ID3 там ще стартира от 358 000 норвежки крони (31 700 евро) спрямо над 500 000 крони преди, докато ID4 ще стартира от 413 000 крони.

В Германия, най-големият пазар на VW в Европа, компанията финансира EV субсидиите, след като правителството спря 7-годишната си програма. ID3 тук започва от 39 995 евро. Според източници, цената на модела може да спадне с до 7735 евро, поети от компанията.

В Белгия и Швеция също цените падат. ID3 стартира от 39 990 евро, а ID4 от 39 649 евро в Белгия, за да се възползва моделът от субсидията от 5000 евро във Фландрия.

В Швеция се предлагат нивата EU и Edition, които добавят оборудване на по-ниска цена. ID3 Pro Performance Edition, например, струва 460 000 крони (41 115 евро).

ценова война цени Volkswagen