Volkswagen иска да ореже 10 млрд. евро от разходите, които прави към днешна дата, за да е конкурентна. Това трябва да стане до 2026 г. Когато това стане, VW ще може да постигне марж на печалбата от 6,5%, почти двойно над настоящите 3,4% през първите девет месеца на тази година.
Всичко това значи, че за компанията предстоят кардинални промени на абсолютно всички нива, част от програмата "Accelerate Forward/ Road to 6.5". Те са необходими, защото наскоро изпълнителният директор Томас Шафер заяви, че VW „вече не е конкурентна”. Затова се почва с орязване на разходите.
Сред големите стъпки пред VW ще е намаляване на развойния процес на нов модел, който сега отнема 50 месеца. Планът предвижда това вече да става за 36 месеца. От компанията настояват, че три години са достатъчно време на появата на нов модел „без да се жертва качество или безопасност”. Тази мярка трябва икономиса над 1 млрд. евро до 2028 г.
Друга голяма промяна в начина на действие ще бъде сглобяването на много по-малко тестови автомобили. По време на 36-месечната фаза на разработка на автомобил ще има 50% по-малко прототипи, използвани на тестове. Отново VW казва, че това драстично решение няма да повлияе отрицателно на качеството. Смята се, че тази мярка ще осигури годишни икономия от 400 милиона евро.
Други мерки, насочени към икономия, ще включват по-рентабилни услуги за доставки, подобрен следпродажбено ослужване и допълнително оптимизиране на времето за производство. Предвижда се тези три метода да генерират комбинирани годишни икономии от 770 млн. евро.
Най-деликатната част от масивния план за орязване на разходите се отнася до това, което VW нарича "социално приемливо съкращаване на работни места". Частично пенсиониране ще бъде предложено на служители, родени през 1967 г., както и на лица с тежки увреждания, родени през 1968 г. В допълнение, съществуващото замразяване на назначаването и замразяване на достъпа до групата заплати Tarif Plus ще продължи. Германската компания възнамерява да намали разходите за административен персонал с 20%.