Германия спира субсидиите за EV, производителите ще ги изплащат

VW, Audi, Mercedes, Stellantis ще финансират временно германския екологичен бонус за електромобили, след като правителството сложи край на 7-годишната програма

Пламен Георгиев,
Audi Q4 Sportback електромобили зарядни станции

, Audi

Audi Q4 Sportback

Volkswagen, Stellantis, Audi, Mercedes-Benz и Kia са изявили желания (до момента, спряга се и името на Tesla) да финансират германските купувачи на електрически автомобили, след като правителството реши да прекрати програмата, съобщава Automotive News.

Този факт говори красноречиво за едно: без бонус, продажбите на EV буквално ще се сринат.

В понеделник министърът на екологията обяви, че Германия ще прекрати 7-годишната програма за субсидиране на покупката на електромобил, след като бюджетът за 2024 г. трябваше да се ревизира.

Програмата предлагаше до 6750 евро на купувачите на електрически автомобили, които идваха от държавата или производителя, в зависимост от стойността на колата.

Сега става ясно, че марката VW иска да финансира цялата сума от 6750 евро за частни клиенти в Германия, които са поръчали електромобил от семейството ID преди 15 декември. Автомобилите, регистрирани между 1 януари и 31 март ще получат 4500 евро.

Audi ще финансира цялата субсидия за автомобили, поръчани преди 16 декември и доставени преди края на годината. Mercedes ще направи същото за поръчки, доставени и регистрирани между 18-31 декември, като след 1 януари ще предлага на клиентите си своята част от субсидията.

Stellantis ще финансира пълната субсидия до 31 декември, а след това ще гарантира намалена субсидия за автомобили, регистрирани до 29 февруари. Корейската компания ще субсидира частни клиенти до 31 март, които купят Niro EV, EV6, EV6 GT или e-Soul.

Германското правителство възнамеряваше да предлага намалена субсидия до края на 2024 г., но неочаквано се отказа от това си решение, когато Конституционния съд на страната го принуди да ревизира харчовете си след отваряне на 60-милиардна дупка в бюджета.

Експертът Фердинанд Дуденхофер коментира пред немските медии, че очаква спад на продажбите на EV в Германия с 200 000 през 2024 г..

От ADAC смятат, че електрическите автомобили в Германия са все още много скъпи, за да се прекрати субсидията. Само три модела от големите производителя струват под 30 000 евро, допълват от ADAC.

Германия субсидии