Volkswagen може да заобиколи Балканите и Турция

Пламен Георгиев,
Volkswagen Passat

, Volkswagen

Volkswagen Passat

Т емата за новия завод на Volkswagen вече звучи доста изтъркано. Военната офанзива в Турция накара концерна да спре решението си за старт на строежа на завода край Измир, след като преди това учреди дъщерна фирма в Маниса с капитал 150 млн. евро.

Тази новина ни накара да потриваме доволно ръце, но малко след това стана ясно, че в надпреварата за този завод влиза и Румъния, а Сърбия също вдигна мизата.

На този фон идва новината от Automotive News, че производството на Passat може да бъде изнесено в завода на компанията в Словакия, а не както се смяташе досега, че то ще бъде изнесено в Турция.

Фолксваген потвърди: Отлага решението за завод в Турция

Тази седмици бордът на директорите на VW трябва да се срещне отново, за да реши (евентуално) бъдещето на инвестицията в размер на 1,3 млрд. евро в бъдещ завод в южната ни съседка.

Както знаем, членът на борда Стефан Вейл (министър-председател на Долна Саксония) се противопостави на решението за строеж в Турция, а Долна Саксония държи 20% от акциите във „Фолксваген”.

DW: Ето защо Фолксваген предпочита Турция

Очевидно това решение е много трудно за компанията, но тя трябва да го вземе много бързо. Volkswagen иска новият завод за отвори до октомври 2022 г., когато заводът в Емден, Германия, в който в момента се произвежда Passat, трябва да започне да произвежда електромобили.

Едно от решенията е пренасяне на производството на Passat в Братислава. В момента там се произвеждат VW Touareg и Audi Q7, както и VW Up, Seat Mii и Skoda Citigo. Но производството на мини градските модели скоро ще бъде преустановено, тъй като търсенето им е спаднало рязко. Така ще се отворят нови производствени мощности.

Според източници на Automobilwoche, VW вече е решил да прехвърли част от производството на Skoda Karoq в Братислава. Смяташе се, че в новия завод ще се произвежда и Karoq, ча да се облекчи завода в Чехия.

"Фолксваген" регистрира фирма в Турция

Напомняме, че България предлага на VW голяма индустриална зона извън София, близо до летището. Теренът на бившия металургичен завод принадлежи на българската „Първа инвестиционна банка” и австрийската компания за недвижими имоти „Соравиа” (Soravia). Българският министър-председател Бойко Борисов обеща да покаже на VW, че ще бъде „най-лоялния партньор на най-големия автомобилен гигант в света”. Премиерът се позова на доброто местоположение за германските инвеститори и много ниските данъци.

Роди се звезда: тестваме новото Peugeot 208

Брюксел забранява дизеловите и бензиновите коли

Ето го: законодателят VW Golf в своето осмо поколение

Източник на статията: Vesti.bg

завод на VW Фолксваген Volkswage