В САЩ се забавляват с тунинг от SEMA, политиците в Брюксел забраниха ДВГ, после дадоха назад

Китай вече става основна тема, а Реджеп Ердоган подкара първия турски електромобил, а ние тествахме флагмана С5 Х на Citroen

,
Колаж 06 ноември

CarMarket.bg

Д окато политиците в Европа си играят на доброто-лошото ченге, в САЩ всичко е коренно различно. За да унагледим това твърдение, представяме Ford F-Series Super Duty. И по-специално версията с дизеловия 6,7-литров Power Stroke V8 двигател с мощности 475 и 500 к.с. Първата е с 1428 Нм въртящ момент, докато втората предлага цели 1632 Нм, като този параметър също е рекорден за класа. А в Европа сякаш е срамно да кажеш дизелов двигател.

Ford не се задоволи с това, а закара в Лас Вегас, където се проведе специализираното тунинг изложение SEMA, цели 10 концепции. И причината за това е, че бизнесът за персонализация и аксесоари е нараснал с 40% през последните две години. Това значи, че става въпрос за милиарди долари, а не за нива на вредните емисии, не означава опит за намаляването им.

Сред игричките за овладяване на афтермаркет пазара, както го наричат в Щатите, е и Porsche 911 GT3 STI. Каросерията е на GT3 от 2007 г. - без двигатела. Екипът е намерил начин да монтира четирицилиндровия двигател с турбокомпресор от Subaru Impreza WRX STI от 2008 г. в задната част на Porsche-то.

Оставяме SEMА настрана и насочваме вниманието си към съвременните супер влекачи, които властват по американските магистрали. Шофьорите на камиони от клас 8 изглеждат като супер герои, а техните машини са достойни за образа на Оптимус Прайм.

А политиците в Брюксел вече се съмняват, че са взели правилното решение да забранят продажбата на автомобили с ДВГ през 2035 г. Това не вдъхва особено доверие в тях, но пък вдъхва доверие, че може да се опомнят. Европейската комисия ще преразгледа през 2026 г. новите правила за ограничаване на замърсяващите автомобили. Това поясни говорител на комисията на пресконференция в отговор на въпроси, свързани с интервюта на еврокомисаря за вътрешния пазар Тиери Бретон.

Според няколко водещи европейски медии Бретон е заявил, че може да бъде необходимо да се отложи досегашната цел след 2035 г. в ЕС повече да не се произвеждат автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Политиците бяха в стихията си и в Турция, където Реджеп Тайп Ердоган пръв подкара първия турски електромобил. Ердоган обяви, че страната е подписала договор с един от най-известните в света производители на литиево-йонни батерии за изграждане на завод до поточните линии на Togg край Бурса. Планът е първият турски електромобил да излезе на европейския пазар, след като 15-18 месеца се продава само в Турция.

Ние пък решихме да тестваме френския флагман С5 Х на Citroen, на борда на който е толкова спокойно, че постигам спокойствие на духа, каращо ме да си задавам екзистенциални въпроси за живота. Това се дължи на комфорта, който предлага автомобилът.

Китайците започнаха атаката си за завладяване на автомобилния свят. Експортът на китайски автомобили расте в целия свят, а съвсем скоро страната ще стане най-големият износител на коли. На салона в Париж ясно се очерта апетитът на китайците към европейския пазар. Доскоро тук почти липсваха китайски марки, а опитите им от преди няколко години бяха неуспешни. Но истината е, че качеството е технологиите в новите китайски автомобили нямат нищо общо с това, което клиентите познават от преди години.

BMW също влезе в полезрението ни. В близко бъдеще баварците може да продават автомобилите си директно на клиентите. Главният финансови директор на компанията, Николас Петер, наскоро даде да се разбере, че не само иска да тръгне по този път, но и че вече се водят разговори с дилърите. Ако баварците реализират този ход, те ще станат първият от т. нар. наследствени производители, които ще премахнат посредничеството на дилъра.

А проблемите на Мъск с Twitter тепърва започват. След като направи едно масово уволнение, бившите му служители му върнаха колективен съдебен иск, а Volkswagen спря рекламата и призова другите марки под шапката си да направят същото.

Обзор за седмицата