Н е е необходимо да сте фен на жанра, да слушате кънтри музиката и да знаете наизуст тематични филми като „Конвой“ или „Черно куче“ (да не споменавам емблематичния Оптимус Прайм от „Трансформърс”), за да си представите себе си зад волана на тези чудовищни камиони. Шофьорите на камиони от клас 8 изглеждат като супер герои.
Kenworth T680
Kenworth T680
Компанията от щат Вашингтон е основана през 1923 г. и от средата на 40-те години е в концерна PACCAR, където изпъква името и на DAF.
Топ моделът T680 е с аеродинамична кабина, без хромирани „кюнци” до небето, броня с височината на мотоциклет и други американски атрибути.
Производителят предлага четири конфигурации на кабината, започвайки от „дневна” без легла и се завърши с просторен жилищен отсек. Обикновено леглата тук са с дължина 2 метра и широчина 1 метър, макар опциите за персонализация на този конкретен елемент да са огромни.
Задвижването също предлага разнообразие. PACCAR MX-13 с работен обем 12,9 литра развива между 411 и 517 к.с. Ако мислите, че това е малко, нека погледнем към въртящия момент, който варира между 1202 и 2508 Нм! При по-малкия 10,8-литров MX-11 параметрите са по-скромни, но не с много.
Kenworth W990
Kenworth W990
Представен през 2018 г., това е класика със съвременна трактовка. Вертикална радиаторна решетка, на която всяко BMW ще завиди, много, ама много хром, класически два ауспуха над кабината, броня като дъската на снегорин… Точно този дизайн обичат шофьорите-индивидуалисти.
Двигателите са същите като при Kenworth T680. Трансмисията е 12-степенен „робот”. В набора системи за активна безопасност влизат адаптивен круиз контрол, функция за дистанционна диагностика и много други.
Peterbilt 579
Peterbilt 579
Легендарната марка от Тексас е известна с консерватизма си и дългия жизнен цикъл на някои свои модели. Така например моделът 359 се появява през 1967 г. и остава в производство две десетилетия. Наследникът му Peterbilt 379 трябва да познават всички фенове на седмото изкуство, тъй като той е в ролята на първия Оптимус Прайм от „Трансформърс”.
Съвсем друга е историята на обтекаемия 579. На разнообразието от модификации може да завидят и някои автомобили на Volkswagen. Пет двигателя, включително MX-13 и MX-11 в многочислени варианти на мощността, три скоростни кутии, аеродинамична детайли и др.
Сред акцентите е спалнята. Разкошната UltraLoft кабина е показана през 2018 г. тя предлага два гигантски кревата, 32-инчов телевизор и голяма микровълнова печка.
Freightliner Cascadia
Freightliner Cascadia
Флагманът на компанията от Орегон залага на запомнящ се класически американски дизайн, но двигателите са европейски: Freightliner влиза в рамките на Daimler Truck North America и активно се възползва от германските разработки. Това значи Detroit Diesel DD13, DD15 и DD16 (от 12,8 до 15,6 литра) с мощност до 608 к.с., идващи от Mercedes-Benz Actros. Тяхна алтернатива е Cummins. Роботизираната трансмисия Detroit DT12 е ребрандирана Mercedes-Benz PowerShift. Предлага се и механична скоростна кутия Eaton Fuller, както и автоматична Allison.
Производителят нарича Cascadia «офис с 18 колела”. Моделът е свързан директно със сервизния център, така че всяка неизправност се изпраща директно на специалистите, които могат да консултират водача при нужда.
От тази есен бе лансиран електрическият eCascadia с един или два електромотора. С най-голямата батерия с капацитет 438 kWh и 37 тона общо тегло, моделът може да измине до 350 кг.
Mack Anthem
Mack Anthem
Предшественикът на топ модела на компанията от Северна Каролина (влизаща в състава на Volvo Trucks) мнозина свързват с Гуменото пате, героят на Крис Кристофърсън от филма „Конвой” от 70-те години. За по-младите читатели ще кажем, че предшественикът 5700 изигра Оптимус Прайм в последните серии на „Трансформърс”.
Химнът (превод на аnthem от англ.) се появи през 2017 г. Няма как подобен материал да мине без Mack, макар че флагманът поизневери на класическите детайли, залагайки на аеродинамиката и ниските нива на шум. Открояват се допълнителните огледала върху капака на двигателя. Кабината предлага три варианта.